Het lijkt er toch op dat je begint in te zien dat de actieradius van het ding beperkt is en dat een visser zelf ook veel kan.
Toch wil ik je wijzen op het feit dat een vis het lood, maar heel lichtjes hoeft te voelen/verplaatsen om onraad te bespeuren, daar is niet veel voor nodig! Je mist nog steeds vis en ik denk dat dit op wateren waar je aan dit soort oplossingen zou gaan denken, best een leuk aantal vissen kunnen zijn.
Bij schuivend lood, zit er heel vaak toch nog wrijving in het systeem. Voor een handige vis kan dit een teken zijn om kalm te blijven en de boel eruit te werken.
Ik denk dat de Black Monkey niet gevoelig genoeg is en als hij dit wel zou zijn, zou het een onding in gebruik zijn. Of mis ik het nu helemaal?
Peter,
Als je je ogen open houdt tijdens het vissen - en dan bedoel ik niet in je stoel zitten en naar de sessie op het naaktstrand kijken (grapje) - kun je veel leren van wat je ziet. Als je dat leert vertalen en je bent eerlijk naar jezelf, dan gaan er wel dingen opvallen in karpergedrag. Hoe ik dit bijdehante vermoeden krijg? Een lullige 500 karpers met de pen, zonder pen en aan het oppervlak. Vaak in water waar ik in voldoende mate in kon kijken en vissend binnen kijkafstand. Je ziet soms zelfs hoe ze kijken en de boel benaderen, het niet vertrouwen, toch pakken en in dezelfde seconde retourneren. Als je er bovenop zit en het allemaal ziet en er op rekent, kun je soms toch al raak meppen, maar héél vaak ben je gruwelijk te laat. Vertaal dit naar de statische visserij en denk aan de waarschuwingen die wij voor de vis scheppen... Probeer nu nog maar rustig te slapen, of zo.
Wat kan een Black Monkey hieraan doen?
Maar ik weet zeker dat ze mij ook weleens verneuken hoor, dat zal ik niet gaan ontkennen.
Groet,
Willem