The Jinx has been broken!

Plaats reactie
Marc Schrikkema

19-11-2010 08:01

Mannen,

Na een dramatisch jaar waarin ik zelfs voor mijn doen ontzettend weinig vis heb gevangen is de Jinx dan eindelijk gebroken!
Veel goed bedoelde adviezen heb ik opgevolgd dit jaar, maar helaas mocht dit niet succesvol blijken voor mij. Het advies back to basic heb ik weliswaar getracht op te volgen maar dat is heel erg moeilijk als je de weg zo erg kwijt bent als ik was. Gister een sessie met Marijn gedaan in het Amsterdamse, ja daar had ik de vergunning voor nodig :lol: , en echt terug naar de basis gegaan. Marijn had de dag ervoor ergens goed gevangen en was bereid mij mee te nemen en de sessie nog een keer over te doen. 's middags richting water en we zijn gaan vissen op nagenoeg niet aangevoerde stekkies. Waarbij back to basic betekende beide met 2 hengels op verschillende dieptes afstanden van de oevers vissen. na een uurtje of wat geen aanbeet gehad te hebben zijn we op het zelfde water op een andere plaats gaan zitten omdat Marijn een slecht gevoel kreeg over de stek.

Op de nieuwe stek kreeg ik eerst een reality check van Marijn m.b.t. mijn odnerlijnen, moet eerlijk zeggen dat hij er geen spaan van heel liet :oops: , en dus maar met onderlijnen van Marijn gevist. Na een uurtje de eerste run voor Marijn en meteen daarna een run voor mij .... Yes we zaten op de vis ....... de runs volgden elkaar in een steeds rapper tempo op en we hebben in 6 uur tijd 14 runs weten te creeëren en we hebben 13 vissen op de kant weten te krijgen. Een vis wist de vast te zweemen en voor wij de eerste verbazing te boven waren, er waren toch geen obstakels?, brak de onderlijn waardoor helaas een vis met een (tijdelijke?) piercing is achter gebleven. Gelukkig brak de onderlijn omdat daar mijn verdere systeem helemaal op gemaakt is, de onderlijn de zwakste schakel (met dan aan Jacco en Klaas).

Kortom ....

6 uur vissen
14 runs, bij een water temperatuur van 6 graden
13 vissen op de kant, geen monsters maar allemaal zo 17 - 18 pond.
7 voor Marijn
6 voor mij, waarbij ik de enige spiegel van de sessie pakte en die was zo verschrikkelijk mooi in zijn winterse kleuren pracht.

Ik ben de laatste dagen erg verkouden, waardoor mijn uitstraling niet echt blij lijkt maar geloof mij mannen ...... deze grijns is voorlopig niet van mijn bakkes te meppen!

Iedereen hartelijk dank voor de adviezen, en Marijn bedankt voor het echt back to basic brengen van deze dwaler!

Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
K. van den Herik

19-11-2010 09:19

Hanibal says: "I love it when a plan comes together".
stefan broks

19-11-2010 10:37

fijn dat je nu eindelijk weer vis hebt gevangen!! nu mooi nog wat vertrouwen krijgen voor volgend jaar!! goed bezig

mvg stefan
jacco noordermeer
Contacteer:

19-11-2010 16:25

Marc, werd tijd ook! :wink: :lol: 8)
Peter de Jonge

19-11-2010 18:45

iedereen heeft denk ik wel zo'n tijd gekend, het blijft vissen ipv vangen he?? Goed dat je eroverheen bent!
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
leen goudappel

19-11-2010 18:48

Marc,

Mooi voor elkaar man.

Ik moet het ook nog voor elkaar krijgen :lol: (Volgend jaar nu waarschijnlijk :lol: )
.

Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Peter de Jonge

19-11-2010 18:50

heb jij geen CV in je tentje dan Leen?? :wink:
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
leen goudappel

19-11-2010 18:51

Jahwel

Die is voor het karpervissen alleen leeg :wink:
.

Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
j van der beek

19-11-2010 19:50

Yo marc!

Gefeliciteerd!

Als je daar het hele seizoen gaat vissen aankomend jaar, ga je over de 100 vissen vangen! :lol:
Sven van Anrooy
Contacteer:

19-11-2010 19:53

Dan doe je het nog slecht ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
j van der beek

19-11-2010 20:12

:lol:

probeer neutraal te blijven :wink:
Mourad Aviara

19-11-2010 23:19

:lol:
Hilco Meijer

19-11-2010 23:56

Zoals altijd, de aanhouder wint.

Soms heb je wel eens hulp van anderen nodig, soms hebben anderen jouw hulp wel eens nodig.

Misschien zijn we toch nog niet zo slecht.
Hoop doet in ieder geval leven!

Worden we trouwens weer echte karpervissers?
Keep on rolling!

De onderlijn de zwakste schakel, dat zouden meer mensen moeten doen.
remon van dusschoten 2
Contacteer:

20-11-2010 04:06

Top man leuk dat je zo goed gevangen heb
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Peter andrade

20-11-2010 08:51

:D
Laatst gewijzigd door Peter andrade op 20-11-2010 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Marc Schrikkema

20-11-2010 09:43

Kramp in mijn kaan van het grijnzen :P

@Hilco,

Er zijn meer mensen die mij hebben geholpen, ik denk inderdaad dat we het als karpervissers nog niet eens zo heel erg slecht doen hoor! Ik probeer overigens ook altijd serieus te helpen met adviezen als ik mensen zie blanken. De advies gevende mensen zijn vaak het probleem niet overigens, in onze scene, het kunnen benaderen van mensen die zitten te vissen daar mankeert het wel eens aan. Als ik hier in de omgeving rond de wateren loop, kijkt de gemiddelde karperaar mij van verre al argwanend aan alsof ik zijn stekkie wil claimen. Dan komt er van geoed bedoelde advizen ook niet erg veel.

Afgelopen jaar, wil ik gaan vissen op een door mij aangevoerde stek (ik was er een paar dagen in het donker wezen voeren) maar zoals we vaker gebeurd is mijn stekkie bezet. Kom ik dus aansloffen met veel te veel kilo's aan materiaal voor een nachtje om te ontdekken dat er geen plaats is voor mij. Ik heb gewoon ff met de mannen gesproken en of ze al wat hadden enz. antwoord was nee terwijl ik weet dat als je daar iets anders vist je wel vis op de kant krijgt. De mannen maar eens de weg gewezen naar mijn voerstek en zelfs wat van mijn aas gegeven om mee te vissen. Zelf aan de andere kant (de kansloze kant) van het water gaan vissen en binnen een kwartier kwam een van de mannen aangehold om mij vol trots te melden dat ze eindelijk een karper hadden op dit water een schub van 39 pond. De bedankjes waren niet van de lucht en ik moest en zou een bakkie komen drinken want ik was de tofste die ze ooit hadden meegemaakt.

Zo gezegd zo gedaan en terwijl ik bij ze zit krijgen ze weer een run op die stek, vis wordt gedrild (inclusief weer wat adviezen van mij voor de veiligere dril) en ja hoor weer eens schub, na hun weging toch weer een mooie 36 pond. Ik heb toen maar eens hun weegschaal aan een testje onderworpen met een kilo zak boilies van hen ........ 15 pond WAUW zulke zakken wil ook :lol:

Wegingen waren niet helemaal oke, het domme ding deed maar wat, maar ze hebben wel vis gevangen zeg beiden een pondje of 24 wat voor hen nog steeds hun grootste karpers waren.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Plaats reactie