mijn boillies

Plaats reactie
rob van der aa

26-09-2010 12:22

ik heb nu een mix van
300gr polenta
300gr maismeel
200gr tarwebloem
100gr knoflookpoeder
100gr gemalen hennep

heeft iemand tip over hoe ik mijn recept nog kan verbeteren?? :lol:
Rene Schouten

26-09-2010 17:18

Voor grondvoer een weinig water: voor boilies een ei of 8...
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
rob van der aa

26-09-2010 17:33

voor boillies
eieren had ik al maar iets van flavour ofzo iets dat hierbij past :D
Rene Schouten

26-09-2010 18:28

De knoflook is al overheersend genoeg...
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Richard Mol
Contacteer:

26-09-2010 21:00

Niet vragen....

zelf op onderzoek gaan en ondervinden!
Daaf Wolters

26-09-2010 21:10

Ik kan je zeker 15 toevoegingen noemen die stuk of stuk je boilie zouden kunnen verbeteren. Kom je daar verder mee? Ik denk het niet. Zoals Richard al zegt, gewoon zelf dingen proberen, niet bang zijn om een keer op je bek te gaan en niet te grote hoeveelheden aanmaken als je een bol nog aan het testen bent.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Harald van der Graaf

26-09-2010 21:13

sluit ik me helemaal bij aan daaf :wink: gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Hilco Meijer

27-09-2010 01:51

Daaf Wolters schreef:Ik kan je zeker 15 toevoegingen noemen die stuk of stuk je boilie zouden kunnen verbeteren. Kom je daar verder mee? Ik denk het niet. Zoals Richard al zegt, gewoon zelf dingen proberen, niet bang zijn om een keer op je bek te gaan en niet te grote hoeveelheden aanmaken als je een bol nog aan het testen bent.

Ben benieuwd hoe jij te bollen test, in een windtunnel misschien?

Kom maar op met die 15 toevoegingen, kunnen we met zijn allen misschien nog wat leren.
Daaf Wolters

27-09-2010 05:51

Sorry Hilco, maar ik vind dit een vrij stomme opmerking. Ik zou bijna zeggen lees een karperboek en het daar bij laten. Verder is roepen vanaf de zijlijn zonder zelf met suggesties te komen wel erg makkelijk.
Omdat ik in een goede bui ben zal ik een voorzetje geven:
- Diverse synthetische flavours, over het algemeen zeker niet mijn eerste keus, maar soms wel degelijk van meerwaarde
- Diverse vismelen, (v)lt, pre digested, L0-30, enz
- Diverse leverextracten, poeder, liquids, enz
- Diverse kruiden/specerijen en mengels daarvan
- Etherische oliën, bijvoorbeeld garlic of black pepper
- Vis/zalm olie
- Natuurlijke liquids zoals aminol, CSL, liquid liver, enz
- Gistextracten en/of gefermenteerde granen extracten of pasta's (vaak zelf produceerbaar)
- Zoetstoffen
- Krilmeel, garnalenmeel, prosecto, enz
- Diverse notenmelen/oliën
- Kleurstoffen
- Boterzuur en/of betaïne
- Trassi/belachan, al dan niet vloeibaar
- Vlees/gevogelte/bloed/beendermeel
- Verse vis of vis uit blik
- RR

Ik kan nog wel even doorgaan en dan heb ik gemakshalve ook nog hele groepen producten op een hoop gegooit. Een rondgangetje door de super, toko of langs de website van aasleveranciers die ook ingrediënten leveren levert heus nog wel meer spullen op. En dan kan je ook nog combineren. Genoeg mogelijkheden om een paar mensenlevens zoet te zijn.

Moet ik het dan ook nog gaan hebben over het testen van boilies? Als jij veel waarde hecht aan hoe een bal zich in de lucht gedraagt kan je ze vast in een windtunnel gooien. Ik besteed mijn tijd echter liever aan het water. Bij voorkeur neem ik een water met een goede bezetting waar ik redelijk weet wat ik kan verwachten. Daar gaan de zaken relatief snel en is het wat makkelijker conclusies trekken. Vis instant en voer geneng bij of voer gemengd voor of voer met particles (niet tijdens vissen bijvoeren). Vis op elke hengel een andere bol en wissel de hengels na elke beet om. Nu gewoon turven welke bal meer oplevert. Overigens kan je hardheid en uitwaseming vaak thuis in een aquarium al bekijken.
En nee (voordat je weer vanaf de zijlijn gaat schieten) dit heeft niks te maken met wetenschappelijke experimenten. Wel met (leren) inschattingen te maken en met het krijgen van een indicatie van de potentie van bepaalde ingrediënten. Daarnaast werkt niet elke boilie op elk water even goed. Echter op grote, dunbezette wateren is testen vaak al helemaal niet te doen omdat je simpelweg te weinig aanbeten krijgt. In dat geval ga je voor een aas wat zich al bewezen heeft en pas je dat naargelang de omstandigheden aan(bijvoorbeeld wat harder of wat meer verticale attractie). Genoeg zo?
Overigens was dit alles met een klein beetje eigen zoekwerk en een stukje logisch nadenken ook voor TS of voor jou wel te bedenken.

Gr,

Daaf
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Sven van Anrooy
Contacteer:

27-09-2010 07:47

Daaf Wolters schreef:Sorry Hilco, maar ik vind dit een vrij stomme opmerking.

Terwijl ie over het algemeen wel aardig zijn best doet. Behalve vragen of ie moet gaan vissen dan :P

langharige karpervanger schreef:
Moet ik het dan ook nog gaan hebben over het testen van boilies? Als jij veel waarde hecht aan hoe een bal zich in de lucht gedraagt kan je ze vast in een windtunnel gooien.

Werppijptechnisch gesproken kun je er misschien wel iets mee

Daafjuh - JONGUH schreef:Daarnaast werkt niet elke boilie op elk water even goed. Echter op grote, dunbezette wateren is testen vaak al helemaal niet te doen omdat je simpelweg te weinig aanbeten krijgt. In dat geval ga je voor een aas wat zich al bewezen heeft en pas je dat naargelang de omstandigheden aan(bijvoorbeeld wat harder of wat meer verticale attractie). Genoeg zo?

Daaf

!
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Hilco Meijer

28-09-2010 00:34

Daaf Wolters schreef:Sorry Hilco, maar ik vind dit een vrij stomme opmerking. Ik zou bijna zeggen lees een karperboek en het daar bij laten. Verder is roepen vanaf de zijlijn zonder zelf met suggesties te komen wel erg makkelijk.

Daaf,

Waarom heb ik die opmerking gemaakt?

Ik zie heel vaak, dat iemand die net nieuw is op het board en voor het eerst wat vraagt, direct wordt afgekapt. Niet vragen, maar…

Had overigens inderdaad niet op jouw persoonlijk moeten reageren.

Zal proberen voortaan niet meer vanaf de zijlijn te schieten, vanaf de penaltystip is natuurlijk veel doelgerichter, behalve voor Clarence natuurlijk.

Ben zelf ook wel eens aan het testen.

Laatst nog een partij levertjes uit eendagskuikens geknipt (ik werk in een vogelasiel en wij hebben altijd wel een paar honderd kilo op voorraad) en uitgetest in onze vijver.
Helaas waren de karpers toen niet in zicht, maar de rietvoorns waren er in ieder geval wel gek op!

Mooie vissen trouwens.

Viste daar in de tachtiger jaren (tenminste als ik denk waar het is), ook regelmatig.

Gr.

Hilco
Sven van Anrooy
Contacteer:

28-09-2010 13:02

Hilco Meijer schreef:
Ik zie heel vaak, dat iemand die net nieuw is op het board en voor het eerst wat vraagt, direct wordt afgekapt. Niet vragen, maar…

Huisregels, zoekfunctie meer van dat. Zo! Kunnen ze niet meer zeggen dat ik het niet heb gezegd.

Je hebt aparte topics voor mixen en shit, de meeste mixen van eerstelingen zijn vrijwel allemaal overgenomen uit boekjes of andere materie danwel gebaseerd op die theorie uit die boekjes of materie. Lijkt mij dan aardig overbodig daar nog vragen uit te stellen.

Specifieke vragen worden wel beantwoord, maar : "Wat vind je van mijn mix"... :S tjsa.. Vet man.. Goed.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Rik koster
Contacteer:

28-09-2010 21:44

hahaha,geweldig.ik heb echt niks meer toe te voegen behalve dat het hilarisch is ;)
Plaats reactie