Jammer dat u dergelijke denigrerende uitspraken doet door zo op de man te spelen.
Niets denigrerend aan is ook een gezegde/spreekwoord. Je hoeft immers niets extra's te onthouden.
Slecht beheerde putten heb ik het over, lijkt me heeeeeeel anders. Maar vooruit. Er is behoefte aan viswateren waar je met de vaste hengel karpertjes kan vangen. Sterker: er worden hele wereldkampioenschappen voor georganiseerd.
Blader eens in een oude De Karper, zal je tegen komen dat ik schrijf, dat vijvers met meer dan 2000 kilo vis per ha geen nadeel qua gezondheid/stress hoeft te zijn voor de vis. Bel gerust eens met ook jou vertegenwoordigers bij SVN.
Ik vind, vond zal altijd blijven vinden, dat er een aantal viswateren moeten zijn met een hoge(re) bezettingsgraad ( dan wat eigenlijk? Moet dat dan 50 kilo zijn?). Denk bijvoorbeeld aan de Snoekbaars. Dacht je dat daar sprake is van een evenwichtig bestand na draagkracht van het water? Duuuh. Is dat erg? Iemand problemen mee? Dacht ik ook niet. Moet je eens vragen hoeveel de winnaar aan kilo's heeft met een viswedstrijd.
Uit de losse pols:
Sassenhein? De IJzeren Vrouw? Uppel? Hoornaar? Lammetjeswiel, Rijzenwiel,
Hoeveel hebben er niet leren vissen of met vissen leren omgaan?
Veghel: Waarom is bij de hvr geen rekening gehouden met de vangstgegevens van een aantal mannen? Ik weet er 1 met meer dan 200 karpers uit dat jaar met een redelijk groot aantal spiegels erbij. Er zijn nu vissers die worden helemaal gek van het aantal spiegelkarpertjes die ze vangen. Lieg ik, lieg ik in permissie, maar jij weet dat dat zo is. Gisteravond met iemand aan de telefoon die moest wachten op lading: tijdens het gesprek sprongen er 3 van die guppen, waarvan 1 schubje.
De oorzaak van papegaaien bekken ligt voor een groot deel in het onoordelkundig gebruik van materialen, het onoordeelkundig onthaken van de vissen. Door de vissen te verwijderen heb je geen symptoom ( kapotte bekken) meer, maar de oorzaak (veroorzaker) is er nog steeds.