Bart,
je geeft duidelijk aan: "Wie vraagt wordt overgeslagen"
En doormiddel van dit forum is dit nu bij meeste bekend.
Ben je nou niet bang voor "suck ups" die om je heen gaan hangen en op alle andere manieren, ipv. het gewoon vragen, een sponsorcontract gaan proberen te vergaren. 
Een zakelijke invalshoek, die je bij veel ander hobby's en sporten ziet: (fictief persoon) Ik ben inmiddels zo goed in het vangen van mijn visjes, ik zou het onwijs gaaf vinden om een sponsor te hebben, waar ik natuurlijk achter sta. Ik ben bereid om er veel tijd in te stoppen, mee te denken met de productontwikkeling, op alle beurzen mee te helpen met de promotie, me voorbeeldig te gedragen rond het water.
En een bedrijf ,die als het goed is altijd naar de meest geschikte personen zoekt om zijn producten wil promoten, moet wel bewust zijn van de mogelijke kandidaten.
Dit gaat in de karperwereld doormiddel van vriendjespolitiek? Een stuk in een tijdschrift zetten? Op een karperbeurs de juiste mensen aanspreken?
De kwaliteit van iemands vissend vermogen is niet te meten door een competitie. (je opwerken van bv. Hoofdklasse – 1ste divisie naar ere divisie) en zo je marktwaarde verhogen en in aanmerking komen voor een sponsor.
Even terug naar onze karperwereld, ook niet door de grote van de gevangen vissen...
Elk water is anders, elk bestand is anders… een algemene maatstaaf is er dus niet.
Door dit schrijven, ben in tot zelfverlichting gekomen 

Ik zou mensen die “hun CV opsturen” niet direct afwijzen, dmv een automatische-mail. (Sorry, Bart 

)
Komt het er dus ook op neer dat je pas in aanmerking komt voor een sponsorcontract van een aasfabrikant, als je mensen kent, foto’s van 40’ers hebt, enz?? 
Zeggen deze criteria wat over de waarde die zo’n persoon voor je product gaat hebben? Iets over de kwaliteit van je product?
Maar alle begrip, waar moet je dit dan wel aan meten? Wat is de maatstaaf? Wanneer kom je in aanmerking voor…?
Voorlopig gewillige Karpervissers genoeg en de rotte appels kan je je zo van ontdoen. De goede contractvissers blijven vanzelf over.
( wat een bevalling 

)