Ik wil binnekort eens een paar korte sessies maken op een soort van stadswater/polderwater (overkant liggen weilanden) hier in de buurt. Het water is een soort polderwater dat aan één kant uitloopt in een iets breder gedeelte (wat ook het einde van het water is). Verder is het water zo'n 1km lang met constante breedte. Laatst heb ik even lopen peilen en de diepte is overal zo'n beetje gelijk (50cm) alleen vlak tegen de kanten is het ietsje ondieper maar van talutten kun je niet spreken. De bodem is eigenlijk overal vrij zacht en bestaat uit modder/half verteerde plantenresten. Karper zit er zeker, heb ze al meerdere keren zien zwemmen. Ook zou er graskarper moeten zitten. Op dit water wordt niet zo veel gevist en als er gevist wordt dan is het meestal roofvis of witvis. Totaal heb ik maar een keer iemand op karper zien vissen.
Nu vraag ik mij echter af hoe ik dit water moet gaan aanpakken, er zijn namelijk niet echt duidelijk kenmerken aanwezig waar je de karper kunt verwachten. De kanten hebben houten wanden en verder zijn er geen bijzondere kenmerken aanwezig, ook met peilen heb ik niet iets bijzonders kunnen ontdekken. Er is een klein mooi hoekje met riet, echter in dit hoekje loopt ook een balk onder water waar je verspillingskans dus wel extreem hoog ligt.
Moet je op zo'n water als dit gewoon een plek kiezen en daar gaan voeren en later vissen of moet je het anders aanpakken. Is het verstandig om op het kortere bredere stuk te zitten of op het langere smalle stuk (zelf zat ik aan het punt te denken waar het water overloopt van breed naar smal). Ik wil hier persé graag even statisch vissen (met 1 hengel) en niet met de pen, omdat ik dit al meerdere malen geprobeerd en het nu eens anders wil aanpaken met een goede voerstek, alleen nu is de vraag waar. Graag jullie mening...

Mvg, Koen