Arca Optonics

Plaats reactie
Mark van den Akker

14-03-2004 18:16

Beste Mensen,

Tijdens mijn zoektocht naar nieuwe optonics kwam ik bij db-hengelsport de volgende optonics tegen:

Deze beetverklikkerset van Arca is waterbestendig en bestaat uit 3 beetverklikers met volume en toon regeling, 3 kabels en een sounderbox. Dit geheel in een handige koffer. 55 euries
Afbeelding

Heeft iemand enige ervaring met deze optonics? en wil deze ervaring met mij delen... Ik zit erover te denken om deze aan te schaffen.

Alvast bedankt...
ted van der veen

15-03-2004 20:56

Hai,

Als je geen al te directe weergave verlangt (niet bij ieder beetje een piepje), dan is het voor z'n geld een hele acceptabele set.

Zeker voor dat geld (heb er zelf in België Eur 65.- voor betaald) goed; is de sounderbox goed, komt overigesn een riedeltje uit, geen constante toon (pieperdepieppiep ipv piiiiiieeeeep).

De piepers zijn overigens spatwaterdicht, niet waterdicht (ik spreek helaas uit ervaring).

ALs beginset gewoon leuk, en beter dan de Ultimates (vind ik).

Groetz
Ted
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan
Mark van den Akker

15-03-2004 21:14

Bedankt voor je reactie,

Kan waarschijnlijk 2 The Beast piepers kopen voor een paar centen minder.

Welke keuze zouden jullie maken? en vooral waarom?
Rene Boeting

15-03-2004 22:42

Zou voor The Beast kiezen, sterker nog dat heb ik gedaan.
Waarom?
Zien er vele malen beter uit en bovenal weet ik zeker dat het goeie zijn.
Volledig geharst en om de batterij watervrij te houden zit er nog een o-ring in. De arca's hebben waarschijnlijk alleen een o-ring.
Bovendien kon ik ze spotgoedkoop krijgen, setje van 3 plus soundbox voor maar 60,- Nieuw en niet gejat. Met bon dus.
Heb de digitale en kan maar 1 nadeel ontdekken:
Deze geven bij een run een lange piep tot de run stopt, bij mijn vorige vreselijk analoge piepers was het pieppieppiep afhankelijk van de snelheid.
Ik hoor nu dus geen verschil meer met een langszame run en een snoeiharde, het blijft pieeeeeeep.
Ik denk dat je de "normale" beasts kunt kopen en deze zijn analoog, dus ik denk dat deze dit nadeel niet hebben, is met name nadeel als je niet alleen op karper vist. Ik vis ook nog weleens op paling en snoekbaars en hoor nu het verschil niet meer en met analoog wel.
Was bovendien wel spannend om die piepers te horen, steeds harde gillend als de run versnelde.....
Ga je voor betrouwbaarheid kies The Beast..
Ze worden helaas niet meer gemaakt maar ik denk dat dat is omdat ze gewoon te goed waren.
Als het niet kapot gaat en het blijft de mensen bevallen dan verkoop je niet genoeg en ga je over de kop.
(tevens de reden van de meeste "innovaties", behoefte creëren)

Groeten

René
Size doesn't always matter
Mark van den Akker

22-03-2004 21:33

Even nog ter aanvulling van het topic,

Heb heb de twee The Beast piepers gekocht, de analoge met gele leds.
Ik moet zeggen dat het er allemaal solide uitziet, idd alle electronica gesealed. En dan voor 35 Euries / 2 stuks. :wink:
Plaats reactie