Vissessie plannen

Plaats reactie
marijn ham

16-12-2003 09:38

Goedemorgen,

Dankzij Rene uit een heerlijke diepe slaap ontwaakt, nmaar goed... nu kan ik het uitzicht mooi bekijken!
Wat een plaatje, vooral nu de dauw nog op het water staat en de zon voorzichtig probeert door te breken!

Afijn, even een korte briefing van mijn belevenissen. Zoals mijn vermoedens al zeiden... een vis van onder de boom op de noten-mix. Midden in de nacht een gierende fluiter, en inderdaad, de vissen zijn hier oersterk!
Ik mocht een vis van 9.5 kilo op de onthaakmat brengen en kon mijn geluk niet op, wat jullie waarschijnlijk kunnen begrijpen.

Toch was er deze veel activiteit te merken middels springende en rollende vis, ook op de voerstrook die ik heb aangelegd gisteravond!
Na een behoorlijk inwerkperiode moeten de boilies nu toch ook hun vruchten gaan afwerpen voor ons, maar goed, nog even wachten!

Henk, een heel goede tip die broodjes... ik ga ze straks even halen, want ik heb momenteel alleen nog kleffe broodje pindakaas die ik vanuit huis had meegenomen voor de heenreis...
In het dorp ook snel wat tentharingen aanschaffen en wat goed voedsel voor onze magen... Moet ik voor anderen nog wat meenemen uit het dorp?

De eieren gaan zo wel heel erg hard.. arme kippen :wink:
Klaas van den Herik

16-12-2003 09:48

Michel,

In elk geval iemand die met een oplossing komt.

Zijn er nog mogelijkheden mannen? Hoe kan ik ervoor zorgen, dat ik niet vast komt te zitten of mijn lijn door is bij een aanbeet?

Michel,

De stekken opbserveren kan wel maar is zeer tijdrovend. 6 stekken keer een half uur plus heen en weer varen?

Door in een week 10 stekken te bevissen "leer "je het water wel het snelst kennen.

In elk geval wel meerdere opties open houden dus?

Hoe pakken we het aan, als we echt een duidelijke nachtstek en een dagstek hebben gevonden?

Zijn we tevreden met 1 van 2?

MVG

Klaas
Frank van Amerongen

16-12-2003 09:55

Klaas,

Ik denk zoals gezegd, van uit de boot gaan vissen?

Zouden de hengeltoppen recht omhoog niet werken? Of is het een te lange afstand om dat te doen?

Over de nachtstekken en dagstekken, ik weet niet of je deze stekken dicht bij elkaar gevonden hebt Klaas.
Maar omgedraaid voeren. Dus overdag vissen op de dagstek, deze snachts bevoeren. En snachts vissen op de nachtstek deze overdag bevoeren. Heel simpel :smile:

Ik ga weer boilies maken.

Gr Frank
Klaas van den Herik

16-12-2003 10:08

Frank,

Natuurlijk.

1) 2 weken uit de boot is geen optie.

De stekken liggen tever uit elkaar.

OK Jij gaat heen en weer verkassen. Wie nog meer?

Hengeltoppen omhoog. Helpt ten dele. Het "aas" halen met de boot, is ook een goede oplossing.

De vis halen met de boot is een gedeeltelijke oplossing. Immers de lijn was al af, voor de hengel gepakt was.
Wie biedt?

MVG

Klaas
Michel Hollaar
† in memoriam †

16-12-2003 10:50

Klaas,
gaat inderdaad te veel tijd in het observeren zitten maar ...
Aan diegenen die willen gaan verkassen van stek naar stek wens ik veel succes hiermee.
Het gaat regenen nietwaar?!

Als ik ergens een hekel aan heb is het wel mijn spullen in de regen opzetten.En dan zal ik nu en in de regen afbreken en 500 m1 verder weer gaan opzetten.

Dan maar in m'n regenpakkie en onder m'n pluutje afromen zodat ik in ieder geval een droog basiskamp houdt.

Klaas, probleem van de brekende lijn,toppen omhoog en indien noodzakelijk i.v.m. de afstand meerdere polyballen schuivend aan je hoofdlijn bevestigen, waardoor deze nimmer de bodem kan raken. Je haakaas ligt vrijwel onder de polybal, extreem theoretisch gezien ligt allen je onderlijntje op de bodem.Je hebt vast wel een slijtvast onderlijntje bij je mag ik hopen??

M.vr.gr. Michel

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Michel Hollaar op 2003-12-16 10:51 ]</font>
Michel Hollaar
† in memoriam †

16-12-2003 11:43

Klaas, dag en nacht stek

Ik ben er om te vissen dus gaat het basiskamp op de nachtstek, hier kan ik dan af en toe m'n luiken sluiten en op het stoeltje onder de plu word de dagstek bevist.
Omdat het duidelijk is dat het een dag en nachtstek betreft kan je het jezelf veroorloven wat minder tijd in observaties te steken en wat meer in het wegwerken van het onvermijdelijk onstane slaaptekort.
We moeten tenslotte nog een keertje 11 uren terugrijden.

Met knikkebollende groeten, Michel
Klaas van den Herik

16-12-2003 12:52

Heren,

Blijft theorie he.Het is het mooist als je je basiskamp kan laten staan. Zal echter nooit voorkomen. Ook van een goede stek verkassen is niet altijd mogelijk, immers voor je het weet, zit de volgende er. Daarom dacht ik eraan om om en om te vissen.

Stefan,

Vandaar ook: 1 beet en kwijt. binnendraaien en vast. Uiteraard zal ik altijd opteren om er niet te vissen als er geen kans is de vis te landen. Zou ook de volgende vraag geweest zijn. Maar even nog.

Kunnen we de karper beinvloeden door bij een aanbeet zsm omhoog te komen?

Michiel,

Zeker verstandig om rekening te houden met de terugreis.

De rivier,

Ik heb geen ervaring bij wassende rivier(tjes) natuurlijk ken ik de mogelijke voordelen en nadelen. Is het water duidleijk kouder, dan zal ik er niet vissen. Misschien is er iemand die het uit ervaring weet?

MVG

Klaas
Rene Berger

16-12-2003 13:04

Goed er is een nieuw probleem. Het verspelen op de boom stronken. Het zijn vaak kombinaties van de genoemde ideeèn. Wanneer je de een dergelijk stek bevist is het zaak dat je je hengels de lucht in steek en als het kan zo ver mogelijk. Tweede plaats is nylon gebruiken. Eventueel ingevet om hem wat meer drijvend te maken. Nadeel van nylon is dat het zinkt. Waardoor je laatste meters toch op de bodem komen. Daarvoor kan je voor slag gebruiken. Gebruik zeker geen gevlochten lijnen ze zijn welliswaar sterker maar ook dunner, waardoor ze sneller door gesneden worden. Boomstronken zijn hard en bieen bescherming voor allerlei onderwater leven. Bijvoorbeeld driehoeks mosselen. En deze krengen zijn echt scherp. Gebruik ook een lange tube 50-100cm dit zal al een hele hoop ellende schelen.

Er zou nog wel een reden kunnen zijn waarom je wel gevlochten lijnen kan gebruiken. Dat is de te bevissen afstand. Alles onder de 300meter is makkelijk te doen met nylon. Daar boven gaat de rek opspelen. De eerste oplossing is het gebruik van gevlochten lijnen met al z´n voordelen en nadelen. Een andere optie is toch gebruik maken van nylon maar dan de rek eruit halen zodra je de lijn heb uitgevaren. Hoe? Dat kan je bijvoorbeeld weer doen door aan je swingers meer tegen gewich te geven. Andere oplossingen is geen weestand op het draad te geven. Rek komt er pas in als aan beide zijde getrokken wordt en niet als je aan een zijde trekt.

Mocht dit alles nog niet lukken dan is er maar een optie. De vis zal van het foerangeer gebied af moeten komen. En dat kan alleen met een goede kwaliteit bollie. 5 meter van de boom gaarde is voldoende. En maar hopen dat ze dse geur oppikken. Dit kan je eventueel weer zelf versterken.

En uiteindelijk blijft het verspelen aan houden. Dan zit er niets anders op dan verkassen. Pijnlijk maar we kunnen dit de vis niet aan doen. Zij hebben last van de gevolgen en uiteindelijk kunnen zij er zeker niets aan doen.

Met vriendelijke groet,

Rene Berger
Frank van Amerongen

16-12-2003 15:00

Nu begrijp ik pas dat de dag en de nacht stek TE ver uit elkaar liggen om dat zo van uit 1 plek te bevissen...
Dan zit er niks op om zo mobiel mogelijk te blijven.
Mocht de buurt / overige vissers te vertrouwen staan. Flikker je alles de bus in. Opslot draaien, en zo mobiel mogelijk vissen.
dwz: alleen de hengels, rodpod, wrap, stretch/slaapzak, wat voer, wat eigen voedsel + drinken ... dit ook van je maat en je bootje zit vol.
Voor die tijd dat ik nu nog te gaan heb heb ik dit er voor over.
Dan maar als je thuis bent weer wat langer slapen, je zit er voor de vis, en niet om te luieren. (is mijn mening, vandaar deze keus)...

Nog meer mensen die het zo zouden doen..

Ik weet dat het zwaar e.d. is... maar nogmaals... heb het er voor over.

Owhja een tip: zet je wrap redelijk hoog .... heb er dit voorjaar van geleerd, 3 keer de wrap moeten verplaatsen doordat ik in het water stond :smile:

mvg Frank
Michel Hollaar
† in memoriam †

16-12-2003 15:09

Collega's,
Het basiskamp kan of door jezelf of door je maat bezet worden gehouden, zodat een van jullie op pad kan naar de dag-/pen- en/of alternatieve stek.

Rene waarom is gevlochten lijn altijd dunner ?? Berkely Fireline is onder andere
tot zeker 39/00 verkrijgbaar, daar sleep je een olietanker mee naar binnen.

Ik zou zoals jezelf ook al aangeeft zowiezo niet met gevlochten lijnen bij boomstronken gaan vissen.

Maar ach we zijn in Frankrijk, huppekee ethiek overboord, en die big moet en zal eruit. Menig karper is door ondoordacht gedrag gesneuveld in de boomstronken op de Franse stuwmeren.

M.vr.gr. Michel
marijn ham

16-12-2003 15:51

Heren,

Het verspelen aan de boomstronken zal ongetwijfeld nog meerdere problemen opleveren gedurende deze sessie.
Je zou inderdaad eventueel je lijn omhoog kunnen laten laten middels een drijver, al zal de hoofdlijn dan wel over het water liggen wat natuurlijk ook niet echt bevoorderlijk is met de nu aanwakkerende wind.
Dat het gaat regenen vind ik absoluut niet erg, ik zit lekker droog en wat extra regen zorgt weer voor nieuwe zuurtstof in het water en dit kan weer leiden tot scherper aasgedrag.

Ikzelf mag er een 26 ponds schubkarper bijschrijven, inderdaad... Weer op de notenmix onder de boom!
Ook ik verspeelde er eind van de ochtend 1 aan de boomstroonken, net op het moment dat ik de vis over het talud heen wilde drillen, kwam de lijn verstrikt in een boomstronk en nam de vis een heftige run.
Ik heb gelukkig nog een rol Red Ant mee, hiervan zal ik een voorslag knopen van 15 meter, de Red Ant is erg schuurgevoelig, vandaar!

De notenmix levert mij gelukkig veel vis op, maar de noten op de voerstrook willen nog niet echt lekker lopen...

In het dorp heb ik nieuwe haringen gehaald en de tent een paar meter omhoog opgezet in verband met het dreigende weer. Als de rivieren hard gaan stromen kunnen we onze lol op, maar niet heus...
Als er teveel water uit de hemel gaat vallen wordt dit natuurlijk afgevoerd in het meer en zo'n rivier neemt altijd weer veel ellende met zich mee, net als nieuwe bossen hout en andere rommel...
Dit kan dan weer in je lijnen komen en krijg je run op run... Helaas is het dan geen vis!

heeft iemand hier een oplossing voor? We zitten dan namelijk met 2 problemen, de lijn mag niet over de bodem i.v.m. de boomstronken, maar te hoog in het water zal de lijn het vuil uit de rivier opvangen!
Bijkomend probleem kan worden dat het water erg troebel gaat worden en dat de vis dan weer minder zal gaan azen...

in afwachting van jullie antwoord!

Henk, de foto komt eraan hoor!
Henk de Jonge
Contacteer:

16-12-2003 17:03

Mannen,even vlug,
Ik had het vanochtend vroeg aan Hans gemeld, maar ik moest voor controle naar het plaatselijke ziekenhuis, 50km verderop.
Bloedtests doen en die moesten weer worden doorgefaxed naar het AMC vv.
Mailbox zit vol! Ik kom jullie vanavond weer gezelschap houden.
Tot dan,
Henk
Michel Hollaar
† in memoriam †

16-12-2003 17:46

Mannen,
vanochtend Hans een bezoekje gebracht en nadat we het eerste meegevoerde drijfvuil in het midden van het meer richting barrage zagen gaan, hebben we besloten tussen ons eigen kantje en de drijfroute stevig verspreid met uitsluiten boilies te voeren.
Tevens de hengels van Hans opnieuw beaasd en uitgevaren, Hans strooide nog enkele geheime ingredienten rondom zijn haakaas.Weer terug op stek 1, bleek mijn maat weer twee spiegeltjes te hebben geland.
Met hem de oevertaktiek van Hans besproken en de hengels dichter onder de kant ver buiten de stroming uitgelegd.Elke hengel ruim voorzien van boilies.
Op deze manier hopen wij dat het drijfvuil onze lijnen niet zal oppikken.
Omdat wij vlakbij de inkomende rivier zitten zal de stroming het grootst zijn in het midden van de oude rivierbedding.
Tevens zal het ongetwijfeld koudere water eerst tot aan de barrage stromen daarna pas gelijdelijk terug langs de oevers in noordelijke richting zijn koude invloed hebben. M.a.w. wij zullen dit koude waterfront pas als een van laatsten ondervinden en hopen dus dat de karper meer en meer in onze richting word gedreven.
Afwachten maar.
Dennis van den Bogaert
Contacteer:

16-12-2003 17:59

Op 2003-12-15 23:23, schreef Dennis van den Bogaert:
Dit is de eerste keer dat ik deze topic lees,maar waar gaat dit in ....... over :eek:
Een of andere fantasie-sessie of zo ??
Mvrgr Dennis

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Carpboard op 2003-12-15 23:36 ]</font>

Heren carpboard,ik zie nu pas dat jullie iets in mijn posting hebben veranderd !?!?
Ik vind het wel ERG sip dat het woord godsnaam verwijderd wordt !!
Ik zit hiet toch GVD niet op een of ander gereformeerd board ?
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Hans van Moorsel

16-12-2003 21:12

Gelukkig,

de eerste is binnen! Mooie slanke schub van 18 pond :smile: Dat 3 ponds brasempje dat ik gisteravond nog ving net voor het slapen gaan kon me niet echt bekoren.
Blij dat ik met Michel wat over tactiek heb kunnen discussieren. De hengel die aan de rand van de oude rivieroever op 6 meter diepte lag hebben we nu een heel stuk dichter naar de oever gelegd waar ik veel minder last van stenen heb en daardoor ook geen lood meer kwijt raak. Ook hebben we op de manier van michel en mij gevoerd en er zit een duidelijke stijgende lijn in mijn vertrouwen.

Klaas,

een optie om de vis snel naar boven te krijgen is de volgende: bij een aanbeet de hengel tot aan de molen onder water steken(hoeft niet recht naar beneden, als hij maar onder water zit) daarna geleidelijk aan stevig druk zetten. Ik hoop dat je weet wat je materiaal kan hebben want tot zover moet je druk uitoefenen. Niet sleuren of rukken maar druk zetten. Je zal zien dat je 9 van de 10 keer de vis in enkele seconden aan de oppervlakte hebt waarna je hem rustig uit kunt drillen. Probeer het maar eens.

Henk,

bedankt voor je lekkenijtjes en de foto komt er aan!

Groet,

Hans
Michel Hollaar
† in memoriam †

16-12-2003 21:43

Helemaal met Hans eens werkt echt. In no time aan de oppervlakte, je moet het wel durven om je hengel het onbekende in te duwen
Ik heb eens een vissessie op karpers met de vaste stok van John Lubbers van zeer nabij gevolgd. ( Stond over zijn schouder mee te kijken)
Na de aanbeet " Niet aanslaan , laat het elastiek zijn werk doen, hengel horizontaal houden, hij zit zo aan de oppervlakte ".
Nooit vergeten niet alleen snel aan de oppervlakte, nog sneller in het netje.
In ieder geval sneller geland dan aan een in de lucht gestoken 2 ponds karperstok.Vergelijking mogelijk doordat het op een van mijn thuiswatertjes geschiedde.
Zo zie je maar hoeveel wij nog van de witvissers kunnen leren.Maak eens praatje met de lokale witvistopper over voer en voer taktieken, als men er voor open staat kan men
hier zijn voordeel mee doen op het eigen thuiswater.

M.vr.gr. Michel
John de Vries

16-12-2003 23:00

Hallo mannen,

Ik ben net gebeld door Rene en Marijn. Of ik op de koffie wilde komen uit Nederland. Ik moest Dennis meenemen, als ie maar niet vloekt. Moet ik nog wat meenemen. Ik kom alleen kijken, luisteren en genieten van de studie van Klaas.

Gr. John
Michel Hollaar
† in memoriam †

16-12-2003 23:16

John ,
Goed humeur, een niet lekkende overwrap en/of groter groen gamma afdekzeil.
Stefan z'n zeiltje van twee bij drie is toch niet groot genoeg om al m'n spulletjes op een normale manier droog te houden. Lukt nu nog net met de meegenomen vuilniszakken.
Reeds bedankt
Enne misschien heeft Dennis wel wat 2e hands voor me in deze baggerzooi.
m.vr.gr. Michel
Klaas van den Herik

17-12-2003 00:11

Heren,

Zal ik een voorzet geven.

Ere wie ere toekomt. De ene was van Cees Ouwendijk en andere van John Cayers.

Vissen we de rand van de rivierbedding of een steil talud en de lijn gaat kapot. (bijv. sloterplas, pomphuis salagou) Bij een aanbeet wachten, wachten en nog eens wachten Een redelijke druk op de baitrunner. De vis wil iets omhoog en de hoek van de lijn wordt zodanig, dat kans op doorschuren minimaal wordt. Zelf bond ik op Salagou alles vast, nix geen baitrunner. Hoe harder de vis wilde vertrekken, hoe snelle ie omhoog komt.

De volgende ga ik nu testen. Kiezels als lood en de slip vast. Door het verliezen van het gewicht wil de vis omhoog. Op de kiezels lijm ik een wartel en met het rubbertje kan ik de weerstand regelen.

Polypops wacht ik nog even mee.

Vis je op grote afstand en kans op lijn doorschuren kan je overwegen om voor je gevlochten lijn een voorslag van gewoon nylon, zeg 30 of 40 meter te zetten.

Hans,

Met voldoende diep water voor je en niet tever uit de kant kom je zo aardig weg.

MVG

Klaas
jan van kranenburg

17-12-2003 00:21

Frank, ik moet toch in de buurt zijn. Oud vrouwtje helpen oversteken. Neem die suiker en de eitjes wel mee dan wel even mee.
Neen, vrouwtje laat ik achter.

Scharrel- of gewoon?

mvg

Jan
Michel Hollaar
† in memoriam †

17-12-2003 07:49

Goedemorgen,
Klaas, dat is zelf aftrappen, de bal diep in de hoek plaatsen, zelf de voorzet geven, en ook nog eens zelf inkoppen.Alles dicht en wachten is vrijwel gelijk aan de oplossing die de witvissers gebruiken, vaste stok plat houden.
Zou meteen voor de voorslag gaan in combinatie met het losschietende kiezelgewicht.Waarom langer wachten met een goede oplossing en het risico van verspeelde vissen nemen.Voorslag omdat als de vis naar links of rechts wegzwemt de lijn toch over de rand zal schuren en de kans op lijnbreuk blijft bestaan.
Buteneers Rob

17-12-2003 08:12

Goeiemorgen,

update van Rob.

We hebben hier net als iedereen ook wat last van obstakels, gisteren nog een vis in verspeeld. Geluk bij ongeluk, want toen we opzoek gingen naar die verdomde krengen, kwamen we tot de ontdekking dat die zich enkel op de linkerkant van onze stek bevonden. De oplossing voor ons was dus simpel; een beetje verhuizen richting dam. De obstakels liggen nu recht voor ons, in een lijn, 90° tov onze stek. De vis kan nu niet meer tot bij de obstakels raken en dus hoeven we verder geen grote aanpassingen meer te doen aan onze manier van vissen. Wel, zoals Klaas ook al zei, de baitrunner zo goed als dicht. De rek van de nylon geeft de vis overigens al aardig wat ruimte op deze afstand.

De rest van de dag/nacht hebben we hoofdzakelijk in de bivvy doorgebracht, jongens wat een stortbuien! Toen deze gedaan waren echter hebben we enkele prachtvissen kunnen buitmaken. Voor de eerste maal werd de kaap van 30 pond overschreden bij ons. Helaas, foto's zijn niet langer beschikbaar. Mijn maat had vergeten de batterijen van zijn digi op te laden... Het zal voor ons verder moeten met 'gewone' dias. Wel hebben we nog een fototje kunnen maken van een 28 pond spiegel voor mijn maat voor het ding uitviel. Deze wordt zo snel mogelijk aan Henk doorgespeeld.

Het drijfvuil hebben we gelukkig niet al te veel last van, de stroming duwt het meeste de andere hoek in. Ben wel benieuwd wat de watertemperatuur gaat doen.

Zo, ik ga nu wat aanvoeren en dan proberen nog een uurtje of twee te maffen. Vanacht is er weer niet veel van gekomen...

Mvg, Rob.
marijn ham

17-12-2003 10:24

Vanuit het kamp van Rene en Marijn is er weinig positief nieuws,
de aanwakkerende wind heeft mij behoorlijk uit mijn slaap gehouden, want het gesnurk van Rene werd zo mijn richting opgeblazen...
Maar goed, een nacht zonder aanbeet al zijn wel de baitrunners dichtgedraaid!

Klaas, bedankt voor de tip, zo zal de vis over het talud heenkomen!
De wind wordt hier steeds kouder, het begint echt waterkoud te worden, maar goed.. Met al die regen is daar ook niks raar aan natuurlijk!
Naast mijn tent zie ik nu een beekje lopen wat richting rodpod stroomt en dan langzaam het meer in...
man, wat een takkeweer, het lijkt wel herfst in Nederland... Wat een regen!
Maar goed, wij zitten hoog... En droog!
Vanmiddag ga ik naar de stad, misschien kom ik Jean nog tegen want ik heb sterk het vermoeden dat hij een topstek weet op dit water, maar dat niet wil verklappen aan de invasie Hollanders die op "zijn" meer zijn komen vissen.
Op zich begrijpelijk, maar niet geschoten is altijd mis!

Ik ga straks met 1 hengel van stek wijzigen, ik ga onder de kant vissen met een handje pellets, 5 platgeknepen boilies en mijn haakboilie er bobenop!
Op onze stek drijven de stukken hout en ander zwerfvuil vrolijk aan de oppervlakte.

Bij de dam heb ik ook een potentiele stek gezien, maar Hans is al op weg die stek, het zwerfvuil is daar ook stukken minder!
Afijn, we wachten maar af wat moeder natuur gaat doen, maar volgens de Franse radiozender komen de opklaring vanaf morgenochtend onze kant op...
Laten we het maar hopen!

John,

Als je nog niet vertrokken bent, zou je dan misschien vanuit Holland 2 pakken Douwe Egberts mee willen nemen?
Die koffie is hier niet te zuipen!! En ik ben nu wel toe aan een lekkere Hollandse bak...

Bob,

wat balen... een mooie dertiger vangen en dan lege batterijen in je digi... Ik neem vanmiddag vanuuit het dorp wel nieuwe batterijen voor je mee!
ik kom wel ff langs om te kijken welke je nodig hebt!!
Laters...
Klaas van den Herik

17-12-2003 10:47

Heren,

alweer een probleem. Degene die goed opgelet hebben op de najaarsmeeting, even wachten aub, misschein komen er nog andere oplossingen.

Situatie:

Zeg 200 meter naar de overzijde. Overzijde direct 15 meter diep. Steil. Op 1 plek is er een kleind taludje cq richel, zeg een metertje breed, gevonden op 2 meter diep. Voor de gein, nou... Paar handjes ballen erop. 's avonds een soort koelkast die te water flikkerde. 's morgens alle ballen weg. Ergo we willen er vissen. 2 Keer geprobeert, maar voor de hengel op de steunen ligt, is het lood al naar beneden geflikkert. Hoe is dit op te lossen? Even niet met stroming/ vuil rekening houdend.

Is er, zou er verschil in gebruik nylo, gevlochten lijn zijn?

MVG

Klaas
Henk de Jonge
Contacteer:

17-12-2003 13:25

Hoi Stelletje Bofkonten!

Ik zou me gisteravond even melden, helaas is daar niets van gekomen. Veel telefoontjes plegen, want ik moet terug naar huis.
De artsen vonden het raadzamer om meer rust te nemen met mijn arm. De ontsteking is niet helemaal weg, maar gaat wel de betere kant op.
Dat gesjouw met brood,boilies eieren enzo was blijkbaar toch weer even teveel.
Jammer dat ik afscheid moet nemen, maar ik kan terugkijken op een aantal zeer leerzame en plezierige dagen.
Ik zal jullie uiteraard wel in Nederland blijven volgen en de website up to date houden met de foto’s die jullie gewoon kunnen blijven sturen.

John de Vries komt ook afzakken,heb ik begrepen. John, misschien kan jij die dingen overnemen van me. Ik bedoel af en toe is wat uit het dorp meenemen voor de “bikkels”. En dat schiet me nog even te binnen, die vliegvisser aan de rivier had ook nog wat info, wellicht dat jij?
De kamer bij Chez René is ook beschikbaar, maar ik kan me ook voorstellen dat je liever van kamp naar kamp trekt?

Áls Dennis meekomt heb ik een teleurstellende mededeling voor hem, in het hele dorp is geen friture te ontdekken. Ik had namelijk gelezen dat frikandellen hoog op zijn consumptielijst staan…

Hans: Floris had toch een pond ofzo van je boilies gegeten hé. Nou, hij is er niet ziek van geworden! Heel goeie ballen dus en zonder vieze middeltjes.

De website is overigens weer bijgewerkt met foto’s over sfeer,vangsten en extra info.

http://members.ams.chello.nl/hjonge/trip.html

Mochten jullie foto’s missen, meldt het me dan even.

Groetjes,
Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN