Kenny, met alle respect maar dan ben je in mijn gedachten meer bezig met een test van een lager eiwit gehalte tov een hoger eiwitgehalte met als boventoon de smaak van je vismeel dat is volgens mij een heel ander gegeven.
Ook door het toevoegen van meer vismeel blijft je mix koolhydraatrijk het is dezelfde basis alleen met meer vismeel.
Alleen al door het toevoegen van je eieren stijgt je eiwitgehalte boven de zeg maar 10 % die je op een koolhydraatrijke mix zult krijgen.
In mijn opinie kun je alleen conclusies trekken; voor zover mogelijk dat mogelijk is, als je de vismeel weglaat uit je koolhydraat rijke mix.
Maismeel, tarwemeel, roggemeel, griesmeel enz. bevatten altijd nog een procent of 10 eiwit, sojamelen daarintegen zitten tussen de 35 en 45 % eiwit afhankelijk van de soort.
Wil je dus je eiwitgehalte in een koolhydraat rijke mix verhogen moet je dus sojameel toevoegen ipv vismeel.
Nog een nadenkertje, grote karper heeft minder behoefte aan eiwitten dan aan koolhydraten, vandaar mijn gok op koolhydraatjes als het om grote karper gaat.
Wedden dat de discussie nu een andere draai gaat krijgen