Beste Mensen,
Onlangs heb ik voor het eerst in Frankrijk serieus op karper gevist. Ik viste met zelfgedraaide boilies die kei- en keihard waren. Nu dacht ik dat ik wel af was van die meervalletjes. Mooi niet dus; mijn boilies draaide ik een uur later binnen als dobbelstenen. Nu weet ik dat er van die netjes in de handel zijn, voor over je boilie.
Maar nu zat ik daarover te denken; als je zo'n netje over je haakboilie doet, en je voert bij, dan vis je een uur later met een singlehookbait, want al je voerboilies zullen dan ongetwijfeld wel weggevreten zijn.
Hoe denken jullie hierover en wat leert jullie ervaring?
dwergmeerval/kreeften; gedwongen tot singlehookbaittechniek?
-
Met vriendelijke groet,
Bas Hofkens
Bas Hofkens
- Jan Gabriel
- Contacteer:
tsja, je kunt dat doen wat die Fransen doen:
al die meervalletjes op de bbq gooien en dan maar hopen dat het bestand van die krengetjes drastisch verminderd.
Of wat collega vissers mij aanraadden: over de heg ermee.
Maar dat vindt ikzelf dus een oplossing van lik me vestje!
Kan je helaas geen oplossing geven.
Groet: Jan
al die meervalletjes op de bbq gooien en dan maar hopen dat het bestand van die krengetjes drastisch verminderd.
-
met particles vissen.. is zowiezo beter
Als je er maar vertrouwen in hebt.
-
Bas,
Blijven voeren.
Op het moment dat de karper arriveerd, ben je 9/10 gevallen de dwergmeervallen kwijt.
MVG
Klaas
Blijven voeren.
Op het moment dat de karper arriveerd, ben je 9/10 gevallen de dwergmeervallen kwijt.
MVG
Klaas
-
vis reeds verschillende jaren in Frankrijk en moet eerlijk toegeven dat ik nog niet veel last gehad heb van deze lieve beestjes(?) ik heb wel altijd een paar nylonkousen bij voor het geval dat....Ook overschakelen op zoete(fruit)boilies wilt soms wel eens helpen,eten het liefst vismeelboilies.indien echt veel last van deze dwergen kunt ge het beste overschakelen op dikke KEIHARDE (diameter 40 mm en héél lang gekookt en minstens 14 dagen gedroogd)bollen en iets meer voeren dan normaal
Op 2003-09-22 00:31, schreef Jan Gabriel:
tsja, je kunt dat doen wat die Fransen doen:
In frankrijk (of sommige delen ervan) is het bij wet verplicht om die beestjes te doden, dit omdat het een ware plaag is en die beestjes zich TE rap voortplanten