Voeren met 1 of meerdere soorten boilies.


Plaats reactie
michael de wever
Berichten: 48
Lid geworden op: 28-05-2016 01:39
Contacteer:

14-01-2019 10:43

Ikzelf ben 2 eigen gemaakte boelies aan het draaien en ga deze binnenkort gaan testen. Ik ga deze gaan testen op een water waar ze goed bijten en snel resultaat kan zien. Hier mag je vissen met 3 hengels en wou dus 2 hengels uitleggen met op beide 1 vnz mijn zelfgemaakte boilies en dan nog 1 met een gekochte boelie waar ik succes mee heb op dat water.

Wat ik nu vooral wou weten. Wanneer je voorvoert. Zouden jullie op elke hengel 1 soort boelie leggen of gewoon een mix maken van de 3 boelies en die voorvoeren op alle 3 de hengels?

Ikzelf denk eerder dat het wel handig is om te werken met een mix en dan zelf te switchen van boelie op elke stek om te zien welke boilie het beter doet. Waar ik wat schrik voor heb. Stel dat 1boelie totaal niet in de smaak valt. Kan dit de vis weglokken op je stek? Of toch beter vissen met 1 soort boelie per stek.
Totaal voorstander van catch and release - Beheerder van de karpervisser en roofvissen België.
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

14-01-2019 22:18

Strook maken van 15 bij 5 meter diep en er met 3 hengels op vissen, eigen boilies aan de buitenkant en de gekochte bal in het midden. (daarna andersom)

Gaat dan steeds de middelste (winkel boilie) dan is die veel beter, gaan de buitenste veel meer dan is je eigen boilie beter.

Zo voorkom je stek voorkeur en heb je sneller het antwoord op je vraag.
michael de wever
Berichten: 48
Lid geworden op: 28-05-2016 01:39
Contacteer:

15-01-2019 12:21

Hartelijk dank voor de tip. Dit is inderdaad een beetje hoe ik het wou gaan aanpakken. Ik wou eigenlijk nog eens horen hoe je juist die strook maakt.

Leg jij aan de buitenkant dan eerst de winkel boilie en in het midden de eigen boilie of echt een mix van beide boilie's door elkaar? Ik zou namelijk opteren voor een mix van beide boilie's om die strook mee aan te maken, maar hoor hier van andere vissers dat het beter werkt als je je houd aan 1 boilie i.p.v. meerdere boilie's door elkaar.
Totaal voorstander van catch and release - Beheerder van de karpervisser en roofvissen België.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

15-01-2019 12:39

Alles door elkaar voeren en alleen het haakaas verwisselen.

Soms denk je gewoon veel te moeilijk ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

15-01-2019 15:54

Crux is; Hang een boilie aan je hair. Boelie 't sneeuwpopje smelt namelijk weg 8) .
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

15-01-2019 16:18

En een tip; wanneer je beide droge mixen etc. samen mengt, dan hoef je je niet druk te maken met welke boilie je gaat vangen :wink: .
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

17-01-2019 09:11

Marco,

Dat is ook als je gewoon met 1 soort vist haha.

Beestjes hebben geen handen dus moeten alles met de bek onderzoeken


Wave 'em around like ya jst don't care :p
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
michael de wever
Berichten: 48
Lid geworden op: 28-05-2016 01:39
Contacteer:

17-01-2019 15:32

Hartelijk bedankt voor de tips mannen. Hiermee kan ik zeker aan de slag !!
Totaal voorstander van catch and release - Beheerder van de karpervisser en roofvissen België.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

03-02-2019 10:27

En een tip; wanneer je beide droge mixen etc. samen mengt, dan hoef je je niet druk te maken met welke boilie je gaat vangen :wink: .

Sven van Anrooy schreef:Marco, Dat is ook als je gewoon met 1 soort vist haha.
:D Sven toch; wanneer je 2 droge mixen samenvoegt tot 1 mix, zoals ik dus in de bovenste quote voorstel, dan vis je juist met 1 soort bol, mocht je het niet begrepen hebben?! Nee dus, laat ik daarom ook ff :D, haha.

Mooi vooral, om die 'haha' aan mijn adres te lezen van iemand die zelf eerst schrijft aan de topicstarter om het volgende te doen:
Alles door elkaar voeren en alleen het haakaas verwisselen. Soms denk je gewoon veel te moeilijk ;)
Dat door elkaar gooien en haakaasje wisselen is juist moeilijk denken :wink: .

Zeker wanneer de topicstarter z'n aassamenstelling geheel zelf in de hand heeft omdat hij zijn aas zelf maakt. Leuk dus om vervolgens te lezen dat jij eigenlijk mijn idee van 1 boilie erkent als betere optie, onderschrijvend met je woorden dat die beesten toch alles met hun bek moeten checken.

..Michael, er zijn legio vissers die inderdaad twee soorten boilies door elkaar vissen en ondertussen een pop-up van de ene mix en een zinker van de andere mix vissen, en dit dan op de andere hengels variëren. En wanneer je readies koopt - houdbaar of freezers is irrelevant, want jij hebt het aas niet zelf samengesteld en weet meestal niet hoe het in elkaar steekt) - dan kan dat mengen inderdaad een optie zijn...

Maar wanneer je de boilies laat draaien of zelf draait zoals jij doet, en jij zelf het aas zelf samenstelt, dan bepaal jij - zoals ik al aanhaalde - welke ingrediënten je door elkaar mengt! Een specifieke vismeel of juist zoete bol draaien (of wat dan ook) zou ik daarmee hoogstens toepassen wanneer je achter een bepaalde vis aan zit waarvan bekend is op welk aasje deze het meest frequent gevangen wordt (dit, buiten stek en seizoensinfo om). Maar dan kan het aas trouwens net zo goed een tijgernoot o.i.d. zijn. Hoef je niets te rollen. Jippie :) .

Aangezien target visserij niet mijn ding is gebruik ik daarom in de meeste situaties een redelijke diversiteit aan ingrediënten in mijn boiliemix. Zeg maar mijn 'to go' mix. Een eenvoudig mengsel van ingrediënten welke over de decennia zich hebben bewezen, en waar ik eigenlijk steeds op terugkwam wanneer ik de essentie van mijn mixen bekeek. Zeker wanneer ik veel aas rol of laat rollen is dat mijn mix. Tijdens een (vis)vakantie heb ik namelijk helemaal geen trek of plaats om een grote verscheidenheid aan aas mee te nemen. En met die mix spreek ik - tenminste wanneer ik mijn vangsten bekijk - blijkbaar voldoende vis aan. Zowel schub als spiegel. Dus geen twijfel over welke bol en haakaasje wisselen.

Overigens maak ik nog wel verschillende boilies, maar dat heeft meer met een hobby binnen een hobby te maken, en niet met een zoektocht naar een magische bol. En wanneer ik met restanten van zulke boilies zit, dan gooi ik die door elkaar. Maar dus niet vanwege twijfel welk aas het best vangt, waarop dit topic gestoeld is. Nee, dat doe ik slechts omdat ik zo weer een wat grotere hoeveelheid aas heb om voor te voeren en op te vissen. Dat restant aan boilies meng ik dan 1 op 1 met mijn 'to go' boilies. En die 'to go' bol hang ik dan aan de hair. Simpelweg omdat daar dan de grootste hoeveelheid van aanwezig is in die gemengde hoeveelheid boilies...

Maar staar je niet blind op boilies joh :D .
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Plaats reactie