Voorlopig heb ik 2 Catana's en 2 Velocity's. De Velocity's zijn vrij recent en daaronder ook vrij recente Penn Liveliners op zitten.
De Catana's hebben er al enige jaren trouwe dienst op zitten, dus vond ik het eens tijd deze te vervangen (wat wij karpervissers toch maar al te graag doen haha

Ik heb mijn oog laten vallen op de Supressa en de TX-5, maar ben er nog niet direct aan uit welke ik zou kiezen. Qua prijs vind ik de TX-5 in promo aan 135€ en deze is 50g lichter dan de Supressa, dus dit speelt al in de TX-5 z'n voordeel.
Iemand die ervaring heeft met 1 of beide van deze hengels en deze zou willen delen?
Wat verwacht ik : ten eerste 12 ft - 3 lbs en 50mm startoog. Ik heb graag een hengel die ik wat allround kan gebruiken dus krachtig genoeg voor rivieren, kanalen en meren, maar ook geen bezemsteel waar je geen dril aan hebt. Werpeigenschappen lijken me bij beiden correct, maar wat is jullie ervaring?
Altijd leuk als je uit de voeten kan door afstanden te halen als er geen boot te water mag.
Fire away! Ik lees het graag