Mannen,
Volgens mij mag je met je 'normale' kaart (Carte Interfederale Personne Majeur) nog steeds gewoon nachtvissen op alle nachtviszones zoals ze in de reglementen staan omschreven.
Wat nieuw is in 2018, is dat je sommige extra toestemmingen ook via cartedepeche.fr kunt bestellen. Voor departement Ardennes bijvoorbeeld kun je blijkbaar per AAPPMA een specifieke nachtvistoestemming kopen. Ik ga er even vanuit dat dit dan geldt voor verenigingswater, want er staat in de gids niets over vermeld onder het kopje 'Peche de la Carpe de Nuit':
PêCHE DE LA CARPE
DE NUIT
La pêche de la carpe de nuit est autorisée, dans
le département des Ardennes, sur l’ensemble
des parcours de pêche du domaine public de
deuxième catégorie piscicole à l’exception
des parcours suivants :
• Lac de Bairon
• Lac des Vieilles Forges, du 1er février au 30
septembre 2018, sauf :
• la partie longeant la Route Départementale
n°40, lieu-dit « Pont des Aunes »,
• de la confluence de la prise du ruisseau des
Prises Pierret au barrage de retenue (côté les
Mazures).
• Réserves de pêche
La pêche depuis une embarcation est interdite
de nuit.
(Vertaling: je mag nachtvissen op alle categorie 2 wateren met uitzondering van de volgende) De extra nachtvistoestemming staat niet bij de vergunningen in de gids.
Wanneer je een ander departement kiest, zie je in de meeste gevallen géén extra opties, en in sommige gevallen andere extra opties. (Bijvoorbeeld in dept Somme, waar je van allerlei extra vergunningen kunt bijbestellen o.a. voor de bellyboat, maar niet per se specifiek voor nachtvissen)
Kortom: niks aan het handje, en Lorenz heeft volgens mij 20 euro voor nop uitgegeven (maar wie weet heb je nu wel nachtvistoestemming voor heel interessant verenigingswater

)
Groeten Christian