Ik hoop dat je binnenkort weer eens een 'strakke lijn' kan ervaren!

Ik begin weer te snotteren en te niezen

Vandaag zou het geheel ander weer worden dan de afgelopen dagen het geval was. Een weersomslag is meestal niet gunstig voor de vangsten is mijn ervaring. Maar ik wilde gaan pennen, omdat vandaag of morgen mijn hooikoorts te heftig zal zijn om mij buiten in de natuur te kunnen begeven.
Dus wel of geen weersomslag, ik ging bepakt en bezakt op de fiets naar de stekjes om toch een paar uurtjes te pennen.
Ben begonnen bij een van de recht toe recht aan slootjes:

Er zijn daar een paar voerplekjes gemaakt van de voermix die ik nog over had van enkele dagen geleden.
De temperatuur was 7 graden en de gevoelstemperatuur was 4 graden volgens de weerapp. de wind was noordwest wk 2 tot 4, en de luchtdruk bedroeg 1019 mb.
Het was fris, ik had mijn winterkleding aan gedaan, vreemd hoor om zo half mei in winteroutfit gekleed te moeten zijn.
'Johnny's Rod' lag om 06:15 uit met traditioneel een grote broodpluim op de haak, binnen 6 minuten zag ik ondanks de vervelende weerspiegeling van de bomen en het rimpelige water, een lichte aanbeet die direct gevolgd werd door het snel onder gaan van de pen. Slaan en hangen dus!

Deze karper voelde goed en deed de slip fijn ratelen.
Tot tweemaal toe vluchtte de vis onder het bruggetje:

Hum, had deze vis vanwege de strijdlust wat groter verwacht, denk dat deze sterke vis ongeveer 55-60 cm van lengte was:

Nou, zo snel al vis, dat beloofd nog wat, dacht ik...
Na ongeveer een uurtje verkast naar de andere sloot:

Maar daar niet lang gezeten, het bekende verschijnsel van drijfvuil wat dan naar links en dan naar rechts door de stroming voorbij komt, was voor mij genoeg reden om te verkassen.
Wilde het toch weer eens proberen op de hoekstek op het meertje, maar de stek is bijna helemaal dicht gegroeid, dan maar naar het verbindingsstukje van meertje naar gebouwenstek:

Hier niet veel bijzonders gebeurd ondanks veel wisselen van aas, slechts eenmaal een lijnzwemmertje gehad. Ik zat daar overigens precies op de aanvliegroute van een Grote bontespecht die vele malen over mij heen vloog(voeren van jongen), eenmaal kwam de specht zo laag overgevlogen dat ik er van schrok en wegdook!

Oké, op naar de stek naast het spoor
Daar zag ik bij het smalste gedeelte een karper aan het oppervlak happen:

Lag daar om 09:15 in met als aas een broodpluim, duurde lang voordat er 'leven' te zien was, sloeg aan op een ondergaande pen, voelde eventjes weerstand/contact, maar de haak schoot los.
Hierna niets meer vernomen, wel sprong er zo af en toe een karpertje wat verder op.
Kreeg na 10:00 uur een pittige bui die mij wat deed verkleumen, gelukkig kwam de zon daarna die dan steeds net genoeg bleef schijnen om weer warm te worden, alvorens achter de wolken te verdwijnen.

Tja, omstreeks 11:30 had ik het wel gezien, dus inpakken en naar huis.
Warm geworden met een bakkie en een lekkere kokosmakroon: