Mijn eerste echte post, dus wees een beetje lief

Ik ben onlangs begonnen met wat experimenteren met zelf bollen maken, dit omdat ik met de gekochte bollen niet zoveel succes heb en een beetje aangewezen was op tijgernoten om een karpertje te kunnen vangen. Ik vermoed dat ik met zelfgemaakte bollen wat meer kan vangen en zo ook een beetje de brasems kan weren (die bijten nogal is in een tijgernootje

Inmiddels heb ik al een hoop geleerd qua bollenrollen, maar zou graag wat advies krijgen van ervaren bollenrollers om mijn bollen wat beter te krijgen.
Bij het drogen van de bollen loop ik namelijk tegen 2 dingen op.
1) De geur lijkt tijdens het koken vrij sterk maar na het afkoelen ruik ik eigenlijk niet heel veel meer (bij sommige bollen alleen een beetje geur als ik ze open breek). Is dit normaal of moet ik nog iets toevoegen aan mijn mix?
2) Sommige bollen drogen vrij rap, al met een paar uur en beginnen dan te scheuren. (ik heb wat geëxperimenteerd met verschillende smaakmakers?).
Onderstaand mijn basis recept voor pakweg een kilo boilies:
- 200 gram maismeel
- 100 gram griesmeel
- 60 gram tarwebloem
- 50 gram polenta
- 50 gram maizena
- 20 gram druivensuiker
- eieren (aantal afhankelijk van hoe ik de smaakmakers inbreng, tussen de 3 en de 5)
- 3 eetlepels zonnebloem olie
Om de flavour aan te brengen heb ik geëxperimenteerd met:
- puddingpoeder
- ei kracht vogelvoer
- sardines in olijfolie
- kruiden als kerrie, kaneel en knoflook (zo een 40 gram).
Nu valt mij op dat de puddingpoeder mixen langzamer drogen dan de andere, met name bij de niet puddingpoeder flavormakers scheuren de bollen in mijn ogen sneller en drogen ze ook snel (4 uur), maar deze ruiken dan wel weer sterker.
Toch bij alle bollen ruik ik voornamelijk het meel en niet zo zeer de flavors.
Zelf vermoed ik dat ik de mist inga bij het flavouren van de boilies. Klopt dit en kunnen jullie hierin tips geven?
Alvast bedankt!
Groetjes,
Wim