ik vraag me af wat er vandaag de dag wat wordt gebruikt door jullie.
Ik heb nu een Lowrance hook 4 met gps, ik dacht zo gezegd zo gedaan, maar wat blijkt... er moet nog van alles gedownload worden om het in werking te stellen...
He jammer, deze digibeet snap al niet zo veel van computers en dit en dan weer even dat downloaden, uploaden, sd kaart , plotter , hardware , docter sonar , hulp lijn inschakelen , die snapt weer niet wat ik zeg...
uit eindelijk loop ik vast. grrrrr onder het mom "vroeger was alles beter" dat is trouwens helemaal niet waar... ga maar een een wedstijdje houden.... trakker band verwisselen met iemand die het 50 jr geleden dee... reken uit je winst..... vandaar dat ik nu zn gps ding heb

Nu zit er bij mijn aankoop allemaal papiertjes en dingetjes, dus ik naar de site http://www.gofreeshop.com
en zie daar het hele insight genesis gebeuren... ik zie door de bomen het bos niet meer hoor...
Ik vermoed dat ik hier iets moet downloaden... maar wat???
wanneer ik nu de gps kaart heb open staan op me Lowrance zie ik eigenlijk alleen een groene kaart van Nederland en z'n contouren, ik zie bijv niet de kanalen en meren in mijn omgeving op de Lowrance, hoe kom ik daar aan? is het nu echt zo dat ik een Lowrance met gps koop... dat ik er dan nog niet ben,,, en nog meer moet kopen??? of zijn dit alleen maar extra pakketten, niet noodzakelijk dus..??...
Ik heb wel een beetje zitten googlen maar omdat ik niet weet wat ik zoek,, waar ik het over heb of hoe dan ook, zakt bij mij na een half uur wel de moet.... in de schoenen.
Wat wil ik ermee....
ik zou uit eindelijk op (groot) water/meren , way points gaan gebruiken.
kaart maken lijkt me handig, dus rondjes varen en dan thuis op je gemakkie alles terug kijken.
zo zag ik bijv Dr Depth... dat lijkt mij wel een geschikt programma maar kon ook al vinden dat het door Lowrance overgomen is en niet meer verkrijgbaar is... ik begreep dat dit programma voor ons karper visserij perfect is/was omdat tie zo gevoelig is.... je het terug kon kijken naar het bodem verloop aan de hand van je gps locatie... dat lijkt me wel wat...
Dus mensen... wat heb ik noodzakelijk nodig??? en wat is handig als optie erbij..... welke programma's
Offfff wie ziet het zitten om een x dit samen door te nemen en te instaleren???
Ik ben heel benieuwd of ik er zo uitkom... anders wil ik plan B wel inzetten en dat is iemand uitnodigen.
Ik woon overigens in een dorpje naast Nieuwkoop ( hoef ik aan jullie niet uit te leggen waar dat ligt )
en ik ben regelmatig in een dorpje bij mijn vriendin, naast Nieuwegein.
Wie o wie kan en wil deze digibeet helpen

Gr Niels