http://karperwereld.nl/cassien-times-de ... t-roer-om/
Bij deze nog gefeliciteerd

Gr,
Mark[/quote]
Die gaat voor TTB vissen dus dat is ook einde verhaal
bert kamp schreef:Wat dat betreft zullen de karperbladen wel lijken op de boilie boeren, velen proberen het maar slechts weinig slagen.
Je ontkomt niet aan een zekere mate van commercie, maar de kunst is om het goed te doseren.
Voorbeelden van goed imo, MTC en TTB, 'slecht' Proline. Boilie van de maand anyone ?
Ik had al gezegd dat ik geen bladen lees, nooit gedaan, maar ik kijk wel flimpjes op youtube en vimeo.
Sommigen zijn in de trant van kijk mij eens zitten lullen onder mijn plu over rigjes en dergelijke, die sla ik liever over.
Een voorbeeld van hoe het ook kan zijn de flimpjes van John Timmermans. Hij vist voor CCMoore maar dat wordt hooguit zijdelings vermeld.
Persoonlijk heb ik, wanneer ik wat wil inzien of beluisteren, nog graag fysiek een boek of CD met boekje in m'n handen. Dat ligt vooral bij jongeren anders. Vele karper magazine abonnees van het eerste uur zullen echter ondertussen afgehaakt zijn wegens het onoverkomelijke herkauwen van materie in die bladen, dus als extra optie is een digitale versie voor nieuwe aanwas geen slecht idee.Daarnaast denk ik persoonlijk dat mensen een stuk sneller lid worden, als men digitaal een magazine uitbrengt.
..En halverwege via een groot merk logo op het scherm. Verder leuke filmpjes.bert kamp schreef:Een voorbeeld van hoe het ook kan zijn de flimpjes van John Timmermans. Hij vist voor CCMoore maar dat wordt hooguit zijdelings vermeld.
Marco Mostard schreef:Ik sloeg het meest recente KSN magazine open (nr.93) en stond, aan de binnenkant van de cover, meteen oog in oog met een glanzende advertentie van Cipro. Daar werd het volgende geschreven:
"..Exclusieve flavours op basis van Ethyl Alcohol, voor langdurige verspreiding van de geur- en smaakstoffen..".
Jongens toch. Sinds wanneer blijft Ethyl Alcohol (= Ethanol = vluchtig) lang in je aas aanwezig!?!?
Dat een bedrijf zichzelf niet serieus neemt en zulke onzin wenst uit te kramen, roept bij mij integriteit vraagtekens op. Maar dat ook een organisatie die tot recent de S in de naam voor het woordje studie had staan (kSn) niet eens even inhoudelijk de moeite neemt op de adverteerder op die onzin te wijzen, om zo de eigen leden juist voor zulke onzin te behoeden, dat is voor mij reden te meer om te beseffen dat het einde van m'n lidmaatschap een hele goede keuze was.
Alles voor de knaken. En het advertentiegehalte in het magazine groeit gestaag...
Marco Mostard schreef:Ik sloeg het meest recente KSN magazine open (nr.93) en stond, aan de binnenkant van de cover, meteen oog in oog met een glanzende advertentie van Cipro. Daar werd het volgende geschreven:
"..Exclusieve flavours op basis van Ethyl Alcohol, voor langdurige verspreiding van de geur- en smaakstoffen..".
Jongens toch. Sinds wanneer blijft Ethyl Alcohol (= Ethanol = vluchtig) lang in je aas aanwezig!?!?
Dat een bedrijf zichzelf niet serieus en zulke onzin wenst uit te kramen neemt roept bij mij integriteit vraagtekens op. Maar dat ook een organisatie die tot recent de S in de naam voor het woordje studie had staan (kSn) niet eens even inhoudelijk de moeite neemt op de adverteerder op die onzin te wijzen, om zo de eigen leden juist voor zulke onzin te behoeden, dat is voor mij reden te meer om te beseffen dat het einde van m'n lidmaatschap een hele goede keuze was.
Alles voor de knaken. En het advertentiegehalte in het magazine groeit gestaag...
Waar schrijf ik in die posting iets over de smaak dan? Nergens Martijn. Maar Ethyl Alcohol blijft ondertussen simpelweg een vluchtige flavour, ook al vind jij persoonlijk van niet. En daar kom ik - en zeker niet alleen wegens de boekjes - zo meteen dan ook met alle liefde van de wereld op terug. Tussenstand; Een vluchtige flavour en langdurige verspreiding, zoals in de reclame, gaan nog steeds niet samen.Maar je vergeet een ding: Ethyl Alcohol (EA) is het middel waar de smaakstof in is opgelost. De alcohol kan dan wel verdampen of uitwasemen maar dat wil niet zeggen dat de smaakstof dat ook.doet.
Hoe minder wateroplosbaar hoe beter ze tegen hoge temperaturen kunnen.
Ethyl Alcohol is juist erg oplosbaar en vervliegt snel, en neemt daarbij ook smaakstof mee. Een langere kook of zelfs stoomtijd (hoewel beter optie) houdt, zoals eveneens in het artikel staat - nog meer flavour verlies in. Of zoals ik ervaarde en schreef; EA is minder smaak aan het aas bij een normale dosis en reguliere kooktijd.Wil je echter een harde boilie dan zal je vaak langer moeten koken.
Dat is zelfs al van toepassing voor boilies van dezelfde diameter met gladde of juist zeer grove buitenkant. 'T is niet dat ik er niet over heb nagedacht...Bedenk hierbij dat in relatie tot de diffundatie een kilo kleine boilies een groter geurvlak per kg heeft dan een kilo 20 mm boilies,