Ik kwam uit mijn nachtdienst en was vroeg klaar, dus dacht nog ff te gaan gooien met mn spinhengel incl softbait op mn favoriete penstek. (Ik had de karpers al gezocht hier de maanden ervoor maar nog niet gespot, water staat in verbinding met groot water.) De gesloten tijd is weer voorbij en had zaterdagochtend ook al een snoekje gescoord op deze plek en wilde het nog een keer proberen. Na een uurtje struinen en gooien met kunstaas wilde ik het voor gezien houden. Totdat ik aan de overkant vd sloot karper zag azen......
Gelukkig had ik mijn penhengel in de auto en die stond toevallig vlakbij

Na een kwartiertje nog maar weinig vernomen van azende vis. Mij handen nog plakkerig van de zoete mais, probeerde ik mn handen te 'wassen' aan het natte gras. Toen ik opkeek stak de dobber ineens een stuk verder boven water en ging vervolgens langzaam onder. Hengel pakken en......vis! Veel weerstand kreeg ik niet. Ik heb ze hier eigenlijk alleen maar gevangen met een goed gevecht, maar deze wilde alleen maar rondjes zwemmen en af en toe een meter of 3 á 4 lijn pakken. Na een minuut of 10 kon ik hem scheppen en legde hem op de mat waar hij rustig bleef liggen, klaar voor een foto