Karpervissen in Enschede

Plaats reactie
Joey nijland
Berichten: 8
Lid geworden op: 08-03-2011 22:45

28-05-2014 18:17

Beste forumleden,

Ik ben Joey en ondertussen 17 jaar.
Ik vis samen met een maat van me in omgeving Enschede.
Nu ben ik heel erg benieuwd naar jullie favoriete visvijver in deze omgeving.
Dit omdat ik zelf niet echt weet wat een goede vijver is waar je ook nog een beetje rustig zit.
Rutbeek al bevist maar niet gevangen, weet ook niet goed waar ik hier moet gaan zitten..

Met vriendelijke groeten,

Joey
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

28-05-2014 21:45

ZOEK de vis, Joey, ga (leren) peilen, ga zoeken. Kijk waar ze op zonnige dagen zich ophouden. Holding areas, observeer. Observeren is het halve werk. Daarna pas voeren en vissen.

Ga terug naar de Rutbeek, zonder hengel, maar met bijvoorbeeld alleen wat hondenbrokken en kijk of er op gereageerd wordt. Er wordt hier zat tips gegeven over waar de vis te zoeken, en hoe te peilen.

Ik breng "veel" tijd door aan de waterkant, maar dan vis ik niet. Ik rijd met de auto naar een plek, haal de hond uit de auto, een emmertje en loop rond, langs mogelijke kansrijke plekken. Heb ik iets gevonden, dan maak ik een fotootje (met dfe telefoon) van de plek en nabije straat/omgeving. Zo vind ik telkens nieuwe plekken. Plekken die ik meermalen bezocht heb en toch in eerste instantie niets leken, blijken op andere momenten/dagen/tijden ineens veel vis prijs te geven.

tip: Doorzoek de topics onder "beginnershoek" eens. Je vindt hier heel veel informatie. Succes.
Ferio Sterk
Berichten: 231
Lid geworden op: 17-07-2012 11:44

30-05-2014 13:20

Frenk de Gruiter schreef:ZOEK de vis, Joey, ga (leren) peilen, ga zoeken. Kijk waar ze op zonnige dagen zich ophouden. Holding areas, observeer. Observeren is het halve werk. Daarna pas voeren en vissen.

Ga terug naar de Rutbeek, zonder hengel, maar met bijvoorbeeld alleen wat hondenbrokken en kijk of er op gereageerd wordt. Er wordt hier zat tips gegeven over waar de vis te zoeken, en hoe te peilen.

Ik breng "veel" tijd door aan de waterkant, maar dan vis ik niet. Ik rijd met de auto naar een plek, haal de hond uit de auto, een emmertje en loop rond, langs mogelijke kansrijke plekken. Heb ik iets gevonden, dan maak ik een fotootje (met dfe telefoon) van de plek en nabije straat/omgeving. Zo vind ik telkens nieuwe plekken. Plekken die ik meermalen bezocht heb en toch in eerste instantie niets leken, blijken op andere momenten/dagen/tijden ineens veel vis prijs te geven.

tip: Doorzoek de topics onder "beginnershoek" eens. Je vindt hier heel veel informatie. Succes.


Ik dacht dat ik hier een opmerking had geplaats, blijkt ie van Frenk te zijn. :-)

Zoals Frenk zegt, veel tijd langs de waterkant doorbrengen. Ga rustig is zitten en kijk.. :-)

vergeet ook niet de meest kleine slootjes, vele vergeten dit... en waar zitten ze, wanneer het warmer word?...
marinus gaasbeek
Berichten: 85
Lid geworden op: 08-05-2003 02:00
Locatie: enschede

01-06-2014 02:17

Hoi Joey,

Leer te kijken waar de vis zit...dat is een goede tip.
Doe dit ook op de Rutbeek.
Het vangen op de Rutbeek is niet meer zo eenvoudig als bv 15 jaar terug,toen was het normaal dat je 4 of 5 vissen ving op een middag.
Vaak vissen tussen de 12 en 20 pond.
Ze zwemmen er nog steeds...zwaarder..en moeilijker te vangen. een uitdaging toch!!!!
Mijn tip...blijf vissen op de Rutbeek...proberen..en alles is beter dan de stadsvijvers of Smulders.
Advies Rutbeek:
Voorjaar het moeras bij het riet..ondiep warmt snel op.
Najaar bij het restaurant.
Rutbeek is best wel een mooie plek.
Succes!
Joey nijland
Berichten: 8
Lid geworden op: 08-03-2011 22:45

04-06-2014 01:14

Heb van de week wat tijd besteed op het rutbeek zonder te vissen. Hierdoor heb ik denk ik een mooie stek gevonden. Hebben jullie nog advies qua aas en rig? Ook hoorde ik dat op sommige stukken nachtvissen toegestaan is, klopt dit?

Met vriendelijke groeten,

Joey
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

04-06-2014 11:18

Op het rutbeek bij mijn weten nachtvissen overal verboden en het grootste deel van het jaar gedoogd.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Plaats reactie