Hier begint het ook weer te kriebelen.
Vorige week tijdens het snoeken in een Vestingwater wat zonnebadende kerpel gespot in een rietkraag
Gisteren ook al er op uit geweest gewapend met een bakje wormen, zag toen enkel snoek liggen in het riet en die waren met andere dingen bezig.
Kerpel durfde daar niet bij in de buurt te komen waarschijnlijk.
Vandaag kwam ik er toch langs dus nog maar even een kijkje genomen.
Snoeken waren nergens meer te bekennen, die zijn wel erg snel klaar of ze hebben ff een pauze ingelast.
Zag wel wat bewegende rietstengels dus er zwom iets rond. Beetje mais gevoerd maar hier werd nog niet zichtbaar op gereageerd.
Wel telkens activiteit op dezelfde vierkant meter, ff een piertje laten zakken dus onder de pen.
Ik krijg al snel een mooie opsteker en wegloper BAM hangen een plastic zak
Hoe kan het toch weer!!!
Meteen maar terug, de stofwolk die de zak heeft veroorzaakt trok wel de aandacht van een vis want de dobber had nog geen tijd om te gaan staan en nu wel hangen.
Beetje link zo door het riet vissen maar hij ging de goede kant op, flink lijn gegeven het wijd op en zelf een open stukje gezocht om te kunnen scheppen.
Heerlijk weer dat drilgevoel op de 1,5lb stok, visje had er ook wel zin in en zag opeens een flank van waar ook de lijn vandaan kwam.
Het zal toch niet hé m'n eerste kerpel van het jaar in z'n zij gehaakt.
Gelukkig voelde ik de lijn losschieten en hij zat toch netjes in de bek.
Omstander wilde wel even een foto schieten, dus m'n eerste knoeperd is een feit.