Ik heb een vraag wat betreft de wintermaanden, ik zat zo is na te denken wat ik met mijn aas kon doen om een karpertje over de streep te trekken. Had wel een aantal dingetjes bedacht maar één vraag bleef bij mij door het hoofd spoken.
Het klinkt misschien stom maar zou het zin hebben om je aas (iets wat) te verwarmen in de wintermaanden zodat;
-Ten eerste, de geur beter vrij komt. weet niet in hoeverre dat wetenschappelijk nut zou hebben
-Ten tweede, omdat wij mensen ook meer energie krijgen na een warme maaltijd in de kou. Nou zijn mensen warmbloedig en karpers koudbloedig en hebben wij hoogstwaarschijnlijk hele andere enzymen, maar hier heb ik weinig verstand van
- Ten slotte omdat het warmte af geeft wat een karper misschien net over de streep kan trekken om een kijkje te nemen. Dit zal natuurlijk ook niet lang werken
Ik weet dat dit misschien een domme vraag is en ik beter op zoek kan gaan naar de karper, dit doe ik ook wel en zal ik ook blijven doen. Maar ik heb op school altijd meegekregen dat een vraag pas stom is als je em niet stelt. Op Internet kon ik hier eigenlijk niets over vinden en bovendien misschien hebben jullie er passende en logische argumenten voor.

Ik ben benieuwd! Groetjes Gino