Sinds begin van dit seizoen vis ik regelmatig met 1 hengel met een chod-rig. Ik gebruik e'm heel standaard 1 meter lead-core met twee stoppers op ca. 10 cm. van elkaar. De chod zit ca. 25 cm. van het lood af. Ik gebruik de standaard Korda chods, maatje 8, barbed, de kleine versie. Ik vis met pop-ups van 14 mm. Omdat deze net iets te veel drijfvermogen hebben heb ik een klein loodje onderop de chod (net voor de wartel) zitten. Op aanraden van velen heb ik mijn vast-lood van 64 gram ingeruild voor 30 gram.
(dit zou tot minder lossers leiden, door het geringe gewicht)
Ik vis de chod meestal gewoon single-bait of voer heel verspreid wat pellets.
In het begin van het seizoen heb ik prima gevangen. Nu lukt het me echter niet om een vis te haken! Overal het algemeen heb ik helemaal geen beet, maar als ik wat zie is het vaak een korte felle aanbeet. De waker schiet 10 cm. omhoog en zakt weer langzaam terug. Ik heb niet het idee dat het lijnzwemmers zijn. Bovendien ligt de laatste 3 a 4 meter op de bodem omdat ik of met slappe lijn, of met een back-lead vis. Laatst zat ik met een wat langere chod op een heel ondiep water te vissen. Gelijktijdig met de "stoot" een grote kolk, weg vis. Ik heb echt het idee dat het aas wel opgenomen wordt, de vis wel wat voelt, maar blijkbaar alles weer uit kan spugen.
Ik controleer regelmatig alles : kromming van de chod, scherpte van de haak, aas strak tegen de ring gemonteerd....alles klopt, maar het werkt nu heel slecht.

Heeft iemand hier ervaring mee en weet of ik iets fout doe. Hoor heel graag. Dank vast!
Arie Paauw