Hier een kleine tip die mij toch al wat PVA en frustraties gespaard hebben...
Ik vis namelijk vaak op een stuk kanaal waar ik niet zo goed in de verte kan kijken.
Maw ik zie niet of er een cargo schip aankomt dat volgeladen bijna over de bodem van het kanaal schuurt....
Ben je lekker aan het vissen, je maakt een mooi rigje, met een PVA zakje eraan, een dipje hier en een dipje daar en alles mooi nauwkeurig op de stek in het water....
En dan nog geen 5 min later zie je plots extra stroming op het water... en voor je het weet staan je toppen krom omdat er een schip je aas en lood helemaal naar het schip toe zuigt.... Weg met het pvatje, en het voer rond je stek...
Ok, soms kan dit het aasgedrag van een karper wel positief beïnvloeden, maar ik had misschien beter 5min gewacht om mijn aas opnieuw in te gooien of om ook maar te beginnen met vissen...
Wel er is een website die aan de hand van AIS (Automatic Identification System) de schepen weergeeft op een kaart. En dan nog in Real time met updates! (Je kunt het vergelijken met een transponder in een vliegtuig)
Dit is de website: http://www.marinetraffic.com/

Je staat er van te kijken hoeveel schepen er wel rondvaren!!

Ook details van het schip kunnen worden opgevraagd, snelheid, bestemming enzo...
Er bestaat ook een APP voor op je smartphone of tablet!
Hopelijk kan deze tip iemand van dienst zijn!
Grtzz
Dirk