Sonik sk4 2011 of Jc TSI voor afstanden over de 120 meter

Henry Oorburg

30-05-2013 08:35

Hallo,

dit is werkelijk baarlijke nonsens.
Ik vis al bijna 50 jaar op zee en ken alle ins en outs van die disipline wel.
shore hengels, ook wel strandhengels of tegenwoordig surfhengelsgenoemd zijn bomen van 4m20 tot meer dan 5 meter die op het strand worden gebruikt.
werpgewichten van 150 tot 225 gram en hengel in de driepoot wachten op de grote ondekende.
ik bezit er enkele en gooi er over de 200 meter mee maar moet daar zeker niet meer dan een keer of tien mee gooien per dag anders ligt mijn arm uit de kom.
volstrekt niet vergelijkbaar met een karperhengel en zeker volstrekt onbruikbaar voor spinnen met een pilker.
geef geen advies als je niet weet waar je het over hebt.

groet,

Henry
R de Winter
Contacteer:

30-05-2013 09:20

Uhm henry,

zou bedoel ik het niet hoor, je moet wel begrijpend lezen voor je begint te blaffen.
Ik bedoelde dat van shore hengels alleen als geintje,... zie smiley..

en ik geef je in het tweede deel alleen advies, jij wil ver werpen en wij geven advies dat het een moeilijke opgave wordt met de normale sk4 voor wat jij wil, het is haalbaar maar moeilijk.

Maar ik richte mijn eerste stukje van het bericht op andere mensen die denken dat er alleen een soniks sk4 in karper model is.

beetje jammer dus dat je gelijk in de aanval gaat.

zou als ik jou was toch maar eens naar je psychiater luisteren en het advies opvolgen,... denk aan je hart man.

En ik weet dondersgoed waar ik het over heb, daarom had ik je ook een PM gestuurd waarvoor je me toen wel bedankte!!

ps: als je al 50 jaar ervaring hebt waarom kom je dan hier om advies te vragen als je toch al alles beter weet?? ik zou als ik jou was eens kijken voor wft hengels of echte pilkerstokken en GEEN karper hengel!!
Oja joh!!!
Henry Oorburg

30-05-2013 14:47

Mijn bedankje was voor de moeite niet voor de kwal;iteit van je advies hoor daar had ik niets aan.

Jou advies van nu kan ik ook niets mee want daar zijn geen hengels bij die kunnen wat ik er mee wil.

Wat jamer is dat karpervissers veel weten over hun hengels maar moeilijk kunnen vergelijken.
Zelfs de winkeliers als Bij Wout van Leeuwen en Hareco kunnen dat niet.
Ook op het furum heb ik niemand gehoord die beide hengels kan vergelijken.
Dat had ik wel gehoopt op het karperforum te kunnen vinden.
Ik heb ze gisteren beide gekocht en even getest.
Mijn eerste bevindingen.
Deze stokken zijn inderdaad prima voor wat ik er mee wil.
Ik gooide met beide hengels in de eerste paar worpen over de 100 meter met 65 gram.
De sonik is minder bruikbaar maar de TSI lijkt mij prima.
Meer power en snellere topactie.
Beide hengels hebben een belabberde balans maar dat is van een niet spinhengel ook wel te verwachten.
Bij de duurdere spinhengels wordt een balansgewicht meegeleverd om dat probleem op te lossen.

Komende week ga ik eerst wat oefenen en de hengels beide verder uittesten.

Met mijn hart gaat het overigens prima hoor maak je geen zorgen.

En laat wat aan je korte lontje doen is erg gevaarlijk.

Groet,

Henry

Komende week ga ik ze verder uittesten.
R de Winter
Contacteer:

30-05-2013 16:23

ik heb helemaal geen lontje.... ik geef gewoon mijn ongezouten mening thats all!!

en je vraagt om advies en of het nu slecht of goed is het is en blijft advies, dus als je dat niet wil moet je er niet om vragen.
daarbij kies jij 2 hengels uit en niet iedereen wil die hengels hebben ze geven hier vaak alleen advies over de hengels die ze zelf hebben of hebben gehad.

Ook is het balans van de sk4 gewoon goed die is zo gemaakt voor de karpers en niet voor zee vissen.
dat is net als met een zee hengel op karper gaan dat gaat ook niet althans gata wel maar hoort niet.
balans is anders actie is anders enz enz,

daarbij gaf ik al aan dat je met het geen wat je wil gewoon de sk4 kan nemen en je geeft het nu aan dat het wel iets is wat je er mee wil doen.... dus had je wel wat aan me advies..

maar goed zoals ik al aangaf je weet alles al beter dus waarom dan nog vragen..
en met een sk4 en 60 gr lood over de 100 meter gooien hahaha succes popey ;)

maar succes met je hengel.
Oja joh!!!
Henry Oorburg

30-05-2013 16:49

Sjonge wat een kort lontje zeg.

Dit was overigens mijn vraag. (begin pagina 1)

Ik moet kiesen uit de Sonik sk4 van 2011 of de Jc TSI.
Wie kan mij vertellen hoeveel Lb hengel ik nodig heb en wat de voordelen van de sonik is t.o.v de Jc?
Welke hengel is stakker en welke is lichter enz.

Dat ik 1 van beide zou gaan kopen was voor mij reeds zeker daar had ik jou mening niet voor nodig.

Dus lezen zou beter kunnen.

Dit is overigens mijn laatste antwoord.
Ik ga lekker vissen.

groet,

Henry
Fred Hazenbroek

30-05-2013 16:53

hey badmeester!!
Zijn volgens mij maar weinig karpervissers die met een 60grams pilker vissen :roll:
Ga naar bcc of mediamarkt, krijg je ook advies. Ook hebben ze een helpdesk :wink:
Ach man..Ga toch vissen !!
R de Winter
Contacteer:

31-05-2013 08:33

hahaha idd fred,...

sommige snappen het niet helemaal, zeker die zeevissers niet..

+1 voor fred..

@henry:
je vroeg toch niet om een mening, maar advies,.. die gaf ik je..

ajuus!
Oja joh!!!