Ja dat krijg je als je je spullen overal showt (facebook bijv.) dieven kijken tegenwoordig over je schouders mee.
Dat laatste is zeker al heel lang waar, maar dat 1e is zeker geen uitnodiging tot diefstal, hoogstens wat naief en/of protserig in iemands ogen.., maar wel met grotere kans op diefstal.
Ik zag recent in dat BNN (?) programma dat over 'de nacht' gaat, dat een geintervieuwde karpervisser aan de Sloterplas trots een flink bedrag aan zijn set-upje hing. Niet verstandig op TV lijkt me zo en het woord wat door mijn hoofd ging was een iets minder vriendelijke drie letter bestempeling...
Ik ben namelijk maar een budgetvisser (heb wel aardig wat hengelsets, maar voor mij betaalbaar), dat wil zeggen verhoudingsgewijs bij vele andere vissers. Maar door zulke mededelingen blijft er bij veel kijkers, dus ook bij hen met foute intenties, al snel het idee hangen dat er aan de waterkant veel te halen valt. En daar ben ik zelf niet blij mee, want dat is dus vaak niet zo. Zeker als mijn spul nog verkocht moet worden blijft er voor de dief relatief weinig over, maar ondertussen zit ik dan al wel met een aardige kostenpost omdat ik het allemaal weer nieuw zou moeten aanschaffen.
Maar ja, voor menig huidig karpervisser is z'n set-up wat voor menig rapper z'n 'RIMS' (velgen) zijn. Vroeger waren het kralen en spiegeltjes

...