Na jaren niet meer gevist te hebben willen wij, ik en mijn broer en 3 andere vissers in april een weekje naar Zuid Frankrijk om te vissen.
Het water waar we naartoe gaan is niet belangrijk in dit verhaal.

Het is meer de manier van vissen. Ons is vroeger geleerd dat als je anders doet dan anderen, je vaak meer vis vangt. Dat hebben we ook in 1990 op het Oriënt gedaan. Door 's nachts te vissen, en dat leverde goede resultaten op ook in de jaren erna, met alle risico's van dien.
Ik heb daar trouwens ook Aad Lokhorst leren kennen. In april willen we buiten de nachtvis zones vissen, alleen 's nachts en in een paai gebied, we kopen ook geen vergunning. Dus we vissen 's nachts en slapen overdag, een soort van nachtdienst draaien dus. Je hebt natuurlijk het risico dat je gepakt wordt maar dat nemen we voor lief.

We vissen alleen met 2 hengels op de slip per persoon en een schepnet met onthakingsmat.
Door daar te vissen levert het zeker meer vis op dan één week op 1 stek te vissen is mijn mening.
Ook wil ik hier een film van maken, net als op het Oriënt.

Ik wil graag weten wat jullie hier van vinden en jullie horen van mij in april hoe het gegaan is.
Groetjes Patje