Stuk voor stuk goeie molens Mitchel.
De Penn serie is opgebouw met de modelklasses van laag naar hoog: fierce, sargus, battle. battle zou dus de beste moeten zijn van deze 3. Bij Shimano is dat: exage, aernos, technium met de laatste dus als meest ontwikkelde model.
Wat voor mij van belang(rijkste vetgedrukt) is voor een goeie penmolen:
-
sterk (geen plastic voet)
- slip voorop (omdat ik mijn hand op 1 plek wil houden tijdens de dril en ik al bezig ben met mijn vingers de spoel te remmen)
- niet meer lijn nodig dan 200 meter op 22/100
- een merk met ervaring en reputatie (vertrouwen)
-
gewicht niet meer dan 300 gram (je houdt dat ding soms wel 8 uur in je hand op een mooie dag. Moet je eens proberen een halve kilo vast te houden 8 uur lang).
- Slip mag een beetje metalige herrie maken tijdens het nemen van een run in een dril (ting ting ting)
Voor mooie prijzen van Penn molens kun je deze Duitse shop proberen. Ik heb er goeie ervaringen mee en verzenden naar NL kost 10 euro.
http://shop.strato.de/epages/15460188.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/15460188/Categories/%22Rollen%20%3B%20reels%22/Station%C3%A4r-RollenJe kan natuurlijk ook gewoon naar Carpzwolle (februari) of naar de Visma (maart) gaan en daar rondstruinen, proberen en op zoek gaan naar een mooi koopje. Vergeet de Daiwa's en de Mitchell's niet. Laatste tip...Marktplaats
Succes