Heren,
Interessante discussie!
Het insturen van een artikel is vrij voor iedereen. Al ben je 12 jaar en vis je net op karper. Dit geldt zowel voor de bladen, maar ook voor websites zoals karperwereld.nl ! Echter: er zal gekeken worden naar de kwaliteit van het artikel en de bruikbaarheid. Een artikel moet passend en interessant zijn voor grote delen van de lezersgroep. De redactie zal na deze beoordeling een keuze maken.
A. plaatsing
B. geen plaatsing
C. plaatsing na aanpassingen van de auteur (op verzoek van de redactie)
Vooral optie C. komt regelmatig voor. Soms staan teksten vol schrijffouten, of fouten qua zinsbouw. Veel vissers die gesponsord worden sturen geregeld artikelen in. Sommige doorspekt met foto's van merken (en ook het noemen van de merknaam in de tekst). Daarnaast heeft de redactie te maken met relaties met adverteerders. Iemand die veel Euro's in de samenwerking gooit met een blad of een magazine kan logischerwijs ook rekenen op meer exposure.
Overigens zien heel veel vissers graag duidelijke productfoto's. Veel karpervissers zijn leergierig (of soms ook een tikketje onzeker) en een duidelijke manier van producten (maar ook tactieken, rigs, enz) in artikelen tonen wordt vaak gewaardeerd. Door een grote groep, zeker niet iedereen. En dat er sneller wordt geschreeuwd dat iets niet goed is... dat is al eeuwen zo!
Een mooi voorbeeld van iemand die op een positieve manier zijn merk promoot vind ik Piet Vogel. Hij verteld met een eerlijke toon over de producten en staat open voor feedback en opmerkingen. Tuurlijk zit er sluikreclame in zijn artikelen en filmpjes, maar goed ook, want veel vissers willen maar wat graag weten hoe Piet vist en welke materialen hij gebruikt. Daarnaast is het bedrijf Rigsolutions zijn bron van inkomsten en als ik iemand een boterham gun is het Piet wel (mijn persoonlijke mening dan toch).
Dit topic is in eerste instantie gestart met comments op het magazine Spiegel. Ik vind dit nogal makkelijk. De laatste nummers van Spiegel hebben minimaal 115 bladzijden. Je zou zeggen dat er voor "iedereen wel wat leuks in staat", voor een grote groep mensen is dit i.i.g. zo. Geldt dit niet voor jou? Prima, maar om het dan zo neer te zetten als WC papier.... Minder smaakvol
Groetjes,
Michiel