Aart Lokhorst schreef:Martijn, de bepaling nachtvissen wettelijk toegestaan in juni, juli en augustus is wettelijk gezien gewijzigd vanaf 1-10 j.l. in nachtvissen het hele jaar door toegestaan.
Maar...iedere visrechthebbende kan op het bovenstaande beperkingen opleggen oftewel iedere HSV of Federatie mag daar vanaf wijken voorzover dit de wateren betreft waarvan zij het visrecht hebben.
Vandaar dat je bij de betreffende HSV of Federatie moet informeren of nachtvissen op een bepaald water wel of niet mogelijk is als het symbool daarvan ontbreekt in de Landelijke Lijst.
Dat geldt trouwens sowieso voor alle wateren die de HSV-en niet hebben ingebracht in de Landelijke Lijst van Nederlandse Viswateren 2013-2014-2015.
Hmm ok,
In mijn gemeente is het het hele jaar toegestaan om nacht te vissen. Dat staat niet in de federatievergunning. Als dit gehandhaafd blijft dan hoef ik evengoed niet te beschikken over de sticker met het maantje?
en ook zo de vraag over vissen met 3 hengels: dit kost nu in mijn gemeente 35 euro. Als ze dit handhaven kost het me dus 35 euro (gemeente) en 35 euro (landelijk), als ik dat wil natuurlijk.