Afgelopen dinsdag heb ik een rubberboot (type Zodiac) gekocht. Deze is 3.60 lang en er is ruimte voor vijf personen (dus waarschijnlijk tot 500kg laadvermogen).
Nu moet ik ook nog een elektromotor aanschaffen, maar zie door de bomen het bos niet meer. Waar moet ik op letten en welke merken zijn goed? Hoe lang gaat een elektromotor doorgaans mee en moet ik een reserve accu aanschaffen.
Op de beurs zag ik bij Kewi.nl een boot met een soort beschermplakken op de boeg en andere kwestbare delen. Kun je deze ook ergens los kopen?
PLZ HELP!
Elektromotor
-
Kies altijd een ze zwaar mogelijke motor die je kan betalen. Ik heb te vaak gezien dat mensen in de problemen kwamen door te lichte motortjes. Vergeet de modellen in de 36lb klasse maar zoek het hogerop, liever iets teveel vermogen dan te weinig.
Dan de merken. Voor het karpervissrn heb je geen traploze snelheidsregeling nodig. Maar wel een zuinige motor. De anwb heeft een aanral merken getest en degene die er voor mij uitsprong was de rhino deze was zelfs iets zuiniger dan de minn kota die vrle malen meer kost.
De mijne heb ik gekocht bij www.bootsmotoren4you.de hoj bevalt mij en anderen prima ik heb zelf de 54lb uitvoering. Qua accus moet je kunnen slagen voor 140euro max per semitractie accu
Mvg martijn
Dan de merken. Voor het karpervissrn heb je geen traploze snelheidsregeling nodig. Maar wel een zuinige motor. De anwb heeft een aanral merken getest en degene die er voor mij uitsprong was de rhino deze was zelfs iets zuiniger dan de minn kota die vrle malen meer kost.
De mijne heb ik gekocht bij www.bootsmotoren4you.de hoj bevalt mij en anderen prima ik heb zelf de 54lb uitvoering. Qua accus moet je kunnen slagen voor 140euro max per semitractie accu
Mvg martijn