Dit omdat de vangsten goed te noemen zijn en ik op 1 eigenwijs na

Voor sommige zijn de gewichten niet de top maar ik ben er erg tevreden mee want ruim 90% zit over de 20 pond.
Toch ben ik van stek veranderd om een paar redenen.
Ok eerlijk is eerlijk ik heb kennis van een aantal vissen die of groter of gewoonweg prachtig zijn.
Ook heb ik de laatste tijd 'en dat heb ook met het mooie weer te maken' van ongewenste figuren.
En dan is er nog 1 ding en dat is het volgende.
Ik vis over het algemeen alleen omdat ik dat het leukst vind.
Wel heb ik afentoe contact me andere vissers puur om info te delen en te ontvangen.
Nu is er 1 die al een tijdlang aan me vraagt om een naggie samen te vissen.
Eigenlijk had ik daar geen zin in maar ik dacht laat ik het nou maar doen dan ben ik van dat gezeur af en is hij ook weer blij.
Ik heb hem die avond en nacht wat tips meegeven qua rigs want die waren gewoon om het maar bot te zeggen klote.
Als er 1 ding belangrijk is aan je onderlijn dan is het wel dat de haak scherp moet zijn.
Dat waren ze niet en indraaien deden ze ook niet.
Om er verder niet al te veel over uit te breiden komt het er op neer dat toen ik vandeweek onderweg naar me werk langs de stek fietste ik hem op deze stek zag vissen.
Nu weet ik wel dat je stekken niet kan claimen maar hij viste hier nooit en vind ik het toch een beetje steken.
Dit was voor mij de druppel die mij deed besluiten een andere stek te bevissen en het kromme daarvan is misschien is dat wel een stek waar iemand anders bezig is maar dat is dan wel buiten mijn weten om.
Ik ben er wel van overtuigd dat dit niet zo is want ik fiets bijna dagelijks langs het water.
Goed een nieuwe stek dus...hoe wat en waar?
Zoals ik al zei fiets ik dagelijks langs het water en dat is meestals smorgens vroeg.
Vroeg in de morgen zie je vaak van die aasplakaten op het water en viel het mij op dat in deze hoek van het water veel van die aasplakaten te zien zijn.
Dat en het feit dat ik vorige week met het pennetje ook op deze stek een mooie schub wist te vangen.

Toeval misschien maar die dag met het pennetje zag ik ook op deze stek vroeg in de morgen de bellen.
Deze feiten waren genoeg om mij te doen besluiten hier een naggie te gaan vissen.
Een week later is het zover en nadat ik om half 8 me kleine jongen op bed heb gelegd pak ik de spullen en vertrek ik richting stek.
Het is gelukkig droog na 2 dagen regen maar de temperatuur is wel ruim 15 graden minder dan een week geleden wat ik op zich niet erg vind maar wat het met het aasgedrag doet van de vissen moet nog maar blijken.
Het uitpakken en de rigs op de juiste plek leggen gaat allemaal soepel maar als ik denk een stukje te gaan lezen merk ik dat het helaas als weer vroeger donker word dan dat ik zou willen.
Dan maar even een potje angry birds op de i phone spelen

Om 11 belt het vrouwtje dat ze naar dr bed gaat en dat is voor mij ook het teken om de slaapzak uit te pakken.
Als ik net me slippers naast de stetcher neerzet krijg ik een snoeiharde run op de rechterhengel en jawel sta ik op me sokken in het door de dauw natte gras

De vis probeert de grote afgebroken tak te bereiken maar door mijn hand op de spoel te houden lukt die de vis niet en daarna geeft de vis het gelijk op.
Een gave slanke schub is het resultaat en daar ben ik erg blij mee omdat dit bevestigt dat de stek een goede keus was.

Nadat ik verse en vooral droge sokken heb aangetrokken(heb altijd reserve bij me) kruip ik weer in de slaapzak.
Wat me erg opvalt is dat er ondanks het windstille weer er bijna geen mug te bekennen is.
Voor mij is dit een opluchting want al lig ik met 20 man in een kamer met 1 mug moet die mij hebben.
Toch spuit ik mezelf plat met muggespray just to be shore.
Een kleine 2 uur later is het dezelfde hengel die begint te stuiteren en ditmaal is het een iets grotere mooi gebouwde schub maar helaas met een geknakt deel aan de bovenkant van z'n staart wat ik de vis wel weer karakter vind geven.

Ik heb nog steeds niet echt geslapen en krijg nu toch wel zware oogleden.
Als ik mezelf net voel wegdoezelen schrik ik inneens op van een 3 tal zware stemmen die me doen denken aan boris uit een pc spel die ik wel eens speel.
Ik kijk om me oval heen en zie 4 grote mannen over de brug lopen.
Ze zijn duidelijk dronken en zo te horen zijn het oost europeanen.
Bang ben ik niet gauw maar voel me niet echt op me gemak.
Gelukkig lopen ze door maar slapen lukt me niet meer.
Uit het niets begint de linkerhengel nu te stuiteren en ben ik weer volledig bij kennis.
Tijdens de drill pakt de vis de andere lijn op maar gelukkig lukt het me deze ook weer eruit te krijgen.
Een kleinere maar dikke schub gaat op de foto.

Heel even gaat de gedachte van buikwaterzucht of hoe je dat ook noemt door me hoofd maar dit is het volgens mij niet omdat de vis verder gezond oogt en zich gedraagt.
Een klein uurtje later lijkt het wel of de hengels een wedstrijd houden en scoort de linkerhengel de 2-2

Terwijl ik sta te drillen zie ik aan de overkant een grote lichtbundel verschijnen die langzaam dichterbij komt.
Ik sta te drillen en denken wat het is totdat ik zie dat het een patrouillewage

Gelijk denk ik aan de zware stemmen maar doordat de vis inneens wakker word en als een gek lijn begint te nemen kom ik weer bij de les.
Op het moment dat ik de vis wil scheppen is de politiewagen vlakbij en schijnt ze licht precies op mij en ben ik totaal verblind en lukt het me niet de vis te scheppen plus dat de vis erg schrikt en er weer vandoor gaat.
Ik gebaar of ze het licht willen uitdoen en dat doen ze en kijken ze wat ik aan het doen ben.
Zonder het felle licht word de vis weer rustig en schep ik de vis in 1 keer en zie ik een mooie donkere schub in het net maar wat is nou die gekke groene vlek in het midden.
Lekker hoor die felle lamp

Terwijl ik op de foto ga met de vis vraagt de vrouwelijke agente of ik de vis ga opeten.
Ik zeg meen je dat nou

Ik zet de vis terug en ga in discussie en leg uit dat vissen doden of menemen verboden is dat ik vind dat zij en haar partner dit eigenlijk horen te weten.
Had beter me mond kunnen houden want de gezellige sfeer was ineens verdwenen.
Did i do that

Ja dag kom op zeg.
Kort daarna vertrekken de agenten en lukt het me eindelijk om in slaap te vallen.
Ik word pas weer wakker als de zon in me gezicht schijnt en zie ik dat het al 9 uur is.
De wedstrijd is in een gelijkspel geeindigd maar mij hoor je niet klagen

Wat een nacht

Dit was het weer voor nu.
Hoop dat jullie het leuk vinden om te lezen.
mvg: ben scholten