@ Andries, Prachtig in het donker!
@ Kevin, WOW mooie vis en een prachtig Blog heb je. Staat nu in mijn favorieten (net als die van Andries trouwens).
@ Christian, mooi verhaal in de onderbroek. Moest gelijk aan dit filmpje denken (vanaf 40 seconden)
http://www.youtube.com/watch?v=r_Vao8PUhgs&feature=related@ Sebastian, Wat een staart. Puntgaaf. Is dat een Penn Slammer waar je mee vist? Ik wil binnenkort een nieuwe molen kopen en ben wel benieuwd naar ervaringen met deze molen.
Met knikkende knieën voelde ik mij afgelopen donderdag eventjes een beginner. Het was inmiddels 20:50 uur en best heel donker aan het worden.
Ik besloot voor mijn vertrek naar huis, om toch nog 10 minuten recht omlaag te vissen vanaf een brug. Handje mais-rozijnen op de stek bijgevoerd, terwijl ik met gesperde ogen mijn best deed om mijn pennetje nog te kunnen zien (geen breekstaafje).
Totaal onvoorbereid en half zeker van de waarneming op mijn pen, krijg ik binnen 1 minuut een wegtrekker, welke na het aanslaan er sterk bleek te zijn. De vis vertrok krachtig eerst een meter of 3 weg van de brug. Toen halveerde de spanning op mijn hengel ineens. Ik zag door het donker niet wat er gebeurde en besefte pas heel laat dat de vis had besloten om toch de andere kant op te gaan. Hij trok recht onder de brug door! In mijn onoplettendheid had ik mijn slip haast dicht staan

en schuurde mijn carp floater
schrrrrrrr langs de brugrand. In alle haast probeerde ik mijn slip nog open te draaien, wat al snel geen zin meer bleek te hebben toen de lijn slap viel en de vis los was.
Ik had in geen tijden meer zoveel kracht gevoeld op mijn hengel. Ongelooflijk gaaf en ongelooflijk stom tegelijk. Waarom stond mijn slip zover dicht? Dat kwam waarschijnlijk doordat ik al eerder van plan was op te ruimen en dan altijd mijn slip dichtdraai. Sorry vis