Marco Mostard schreef:flinke snoek in de lengte kan ook
Pas ik echt niet in hoor

Marco Mostard schreef:flinke snoek in de lengte kan ook
Kees Ouwehand schreef:Er bestaat nog zoiets als het bevissen van kleine karpertjes met de vaste hengel en elastiek. Wellicht is dat het idee? .
Maar karpervissen is niet alleen achter de steunen of met de penhengel op grote karpers.
Henk ter Maat schreef:Is het hele trofeeën fotograferen inmiddels niet een beetje een achterhaalde gebeurtenis?
De karpers worden pas zielig en lijdend voorwerp wanneer ze te pronk gezet gaan worden.
Theo de Vries schreef:En de handen worden maar groter
Henk ter Maat schreef:Is het hele trofeeën fotograferen inmiddels niet een beetje een achterhaalde gebeurtenis?
De karpers worden pas zielig en lijdend voorwerp wanneer ze te pronk gezet gaan worden.
herman hulsman schreef: Dit is echter in mijn ogen geen bijdrage aan het welzijn van onze karper maar een regelrechte afbreuk aan onze liefhebberij.
pj otte schreef:
Herman, kun je dit ook onderbouwen?
Ging hier om water waar je te gast bent als je er gaat vissen. Je niet aan de daar geldende spelregels houden is een houding die niet goed te praten is. Elke vorm van respect voor de mensen van ‘VC de Meeren’ werd daarmee overboord gegooid.
Dat er hier wordt geschreven over voorlichting op dit punt is leuk. Om vervolgens weer achterover in je stoel te gaan hangen voegt echter niets toe. Is net de politiek effe wat roepen om te scoren.
Groet,
Peter
herman hulsman schreef:Ik heb begrip voor jou mening Leon, heb iets dergelijks met het achter laten van afval waarmee ik hier langs het K-K in extreme mate mee te maken heb, maar een verbod is geen oplossing, slechts een beperking voor mensen met goede bedoelingen.
Henk ter Maat schreef:Herman, bijna hetzelfde maar;
Fotograferen van de vis is echter in mijn ogen geen bijdrage aan het welzijn van onze karper maar een regelrechte afbreuk aan onze liefhebberij.
Foto's maak ik al een jaar of 15 niet meer, maar dat dit afbreuk doet aan mijn liefhebberij heb ik in al die jaren niet gemerkt.
Sterker nog; ik ben blij dat ik weer met 'goede bedoelingen' aan het water zit.
herman hulsman schreef:Dit is echter in mijn ogen geen bijdrage aan het welzijn van onze karper maar een regelrechte afbreuk aan onze liefhebberij.Het voorval waarmee dit topic is gestart is en blijft, hoe rot het ook is, een incident, niet meer en niet minder.
Aart Lokhorst schreef:Overigens zijn er naar mijn mening ook nog steeds meer dan genoeg regeltjes
Klaas vd Herik schreef:Ik ben tegen alles wat de huidige visserij beperkt. Beter is een goede voorlichting.
.
pj otte schreef:Stel dit niet voor niets! De enige die op dit punt met deze materie bezighoud is de jeugdcommissie van de KSN
pj otte schreef:Beste Herman,
Stel dit niet voor niets! De enige die op dit punt met deze materie bezighoud is de jeugdcommissie van de KSN. Ben er zelf nauw bij betrokken zo hebben we op het KSN jeugdkamp dit jaar op het water van VC De Meeren mogen vissen waar dit voorval heeft plaats gevonden. Zaken als visveilige systemen, het zakken van karper en het veilig landen van karper kwam hier aan de orde. Op elke 2 karpervissers hadden we een vaste begeleider op dit kamp.
Ze, de jeugdcommissie organiseert een jaarlijkse jeugddag bij Sportvisserij Nederland waar ook veel aan voorlichting wordt gedaan. Voor de rest lees en zie ik weinig of het moeten met name de kleine firma’s zijn die de noodzaak van visveiligheid terdege inzien. En daarvoor tal van vernieuwende producten ontwikkelen.
Dat veel visrechthebbende maatregelen nemen om ellende te voorkomen kunnen we plaatsen onder de noemer, door schade en schande wijs geworden.
Groet,
Peter
een honde liefhebster die 900,-dierenarts kosten had om een complete rig uit zijn maagdarm kanaal te laten verwijderen
Uitbannen van fouten door invoering van regels en naleving van die regels via controle etc is hoogst zelden haalbaar. Maar vaak veel beter dan niets...
Misschien een KSN oude mannen viskamp organiseren![]()