Online zoek ik eigenlijk de goedkoopste uit. Voor jsr4s ga ik bv naar visenvisa. Voor vliegen naar 1000vliegen.
Maar als ik ff geen geld heb en toch iets wil hebben, bestel ik wel eens iets bij vlemmix/raven. Dan kan ik een week of 2 later betalen, komt mij goed uit soms.
Maar ik kijk altijd eerst even of wat ik wil hebben bij BHC Breda te halen is. Want dat is eigenlijk de enige hengelsportwinkel in de buurt. Ok, je hebt nog meeuwsen en faunaland, maar daar hebben ze een heel klein assortiment en leuk voor de huis tuin en keukenvisser die 2 keer per jaar gaat vissen.
Vroeger, en dan denk ik toch echt een jaar of 20 geleden al, bestond BHC niet. Toen had je in Breda een klein winkeltje dat echt alles had, of wilde bestellen voor je.
Dat was Het Witte Huis. Die zijn helaas vrij snel na komst van BHC failliet gegaan. Goh, wat was ik pissed op de BHC, heel lang gewoon niet geweest daar. Maar toen ik er eenmaal was begreep ik wel waarom de tijden van Het Witte Huis geteld waren. Wat een hengelsportwinkel was dat ineens zeg!!
En vind het nog steeds een goede winkel, veel te halen, veel topmerken, maar ook goedkoper spul. Normale adviesprijzen, geen gekut. Prima personeel.
Het enige wat ik niet begrijp is dat ze geen online shop hebben. In deze tijden zou je zeggen dat je die wel moet heben om te overleven. Bovendien kan je heel makkelijk extra geld verdienen.
En nog 1 ding wat ik totaal niet snap. Dat geldt voor BHC maar dat geldt eigenlijk voor bijna alle winkels en shops.
1 voorbeeld. Salmo Hornet. Ik denk dat van Salmo de meest gevraagde plug de Hornet is. Bij BHC hebben ze allerlei salmo pluggen, maar niet de hornet. Vraag je er naar, ''huh? geen idee, die hebben we niet.''
Als hengelsportwinkelier wil je toch weten waar zoal vraag naar is? Type baars en vissen in op google en je komt vanzelf de salmo hornets tegemoet. Overal zie je vragen en reviews erover, mensen die die dingen zoeken.
Dat behoort een ''slimme'' winkelier toch te weten? Dan hoor je toch te zorgen dat je voorraad hornets altijd op pijl is? Want die dingen verkopen als een tierelier.
En dat heb je met heel veel winkels, zaken die heel veel gevraagd worden, die hebben ze gewoon niet. Dan denk ik: wil je nou verkopen of niet?
Natuurlijk, als je niks van Salmo verkoopt, dan houdt het op. Maar doe je dat wel, dan laat je toch makkelijk geld liggen. Zei het tegen de BHC gast: tsja, maar ik ga die nu dus online bestellen, en niet hier kopen.
''Ok, ja.. jammer... '' Jah.. idd is dat jammer, want alleen al op die salmo hornet loopt ie misschien wel honderden euros omzet per jaar mis.
Dit is 1 voorbeeld, bij 1 winkel, maar dat geldt voor heel veel shops en winkels dat die de meest gevraagde artikelen niet in hun assortiment hebben zitten. Sterker nog, ze hebben geen idee wat er zoal gevraagd is momenteel.
Als ik een shop had, dan zat ik met mijn neus bovenop google, alle forums, alle hengelsportsites, noem maar op. Ik zou willen weten wat mensen nu willen hebben, en als het kan, dan pleur ik dat zo snel mogelijk in het assortiment.
Maar ok, ik heb geen shop..............