Mijn naam is Stephan, 25 jaar en kom uit Vlaardingen (niet uit het Bivycity

Ik heb de laatste 2 weken weer mijn hengels uit het foedraal gehaald om eens lekker aan de slootkant te zitten.
Moet daar bij melden dat ik slechts een beginner ben op karper gebied. Ik doe dit wel zo'n 3 a 4 jaar maar heb nooit veel gevangen dan 3 mooie karpers tijdens een vakantie in Limburg (Landal Greenparks Hoog-Vaals) en dat was dus 2 jaar terug. Ben het wel blijven proberen, zo'n knokkende vis aan je haak doet je wel wat

Heb hier dikke knoeperts voorbij zien komen

Ik vis voornamelijk zo in en rond Vlaardingen en heb dit jaar voor het eerst een landelijke vergunning gekocht. Voorgaande jaren kwam je hier nog weg met een sportvisakte en een formuliertje van de Vlaardingse Visvijvers/singels, maar het schijnt dat dit een soort van is afgeschaft? De landelijke vergunning heb ik nu in bezit vanwege m'n vriendin in Tiel. Voor dat ik de afslag Tiel neem kom je langs mooie viswateren, dus ben zeker van plan is wat te gaan proberen.
Ik ken de wateren daar niet zo goed dus hoop dat iemand mij hier meer over kan vertellen. Ik zal deze vraag dan ook beslist een keertje stellen in de goede 'topic-box'. Wat vissen in Vlaardingen betreft vis ik graag in de westwijk, heb er gisteravond vage geruchten gehoord over Oostblokkers, voornamelijk Polen, die lijnen uitzetten en de visvijvers leegvissen om ze vervolgens te eten? Of ze waar zijn weet ik niet maar merk wel dat ik de karper steeds minder zie, het stikte er namelijk van in dat water! ( en dan ik niks er van vangen :S).
Zoals misschien doet blijken ben ik geen echt fanatieke visser, ik moet namelijk mijn tijd nogal delen met andere 'hobbies'. Vind het gewoon leuk om even ertussen uit te gaan en een dag er voor uit te trekken. Verstand op nul en hopen dat je wat moois aan de haak slaat!
Ergens heb ik eveneens het idee dat ik het niet altijd even goed doe, en karpers vangen alleen bevoorrecht is aan de 24/7 fanatieke visser die aan de grote plassen zitten/liggen. Niet kan denken als een karper, of waar op te letten etc. Mijn zwager is wel een fanatieke karpervisser en heb wel wat foefjes gezien maar ben nog niet helemaal over de streep. Moet wel eerlijk bekennen dat mijn zwager tijdens die vakantie in Vaals niks ving en ik dus weer wel :S.. schijnbaar had ik het getroffen

Kortom, ik ben bereid dingen te leren, wil het graag eenvoudig houden, maar ook wat vangen.
Ik zal er verder niet om liegen maar ben best een 'ongeduldig persoon' wanneer het op karperen uitkomt. De reden dat ik JUIST ben gaan karperen is dat ik ook eens wat anders wil zien dan alleen die kopvoorn of brasem die ik met m'n vaste hengel er uit haal.
Er is wat geduld krijgen in ieder geval wat wat verbetering: heb een avond van 4 uurtjes gezeten en heb maar 1 keer uitgegooid en bijgevoerd

Mocht iemand eveneens zoeken naar een vismaat in Vlaardingen of omstreken, een Pb-tje en wellicht dat we wat kunnen afspreken.
Ik ben geen herrieschopper of rommelmaker aan de slootkant, maar zeker in voor gezelligheid en een leuk/goed gesprek.
Voor de komende 2 weken ga ik op vakantie naar de Harz, Duitsland, trachten een paar forellen te vangen.
Oja, niet onbelangrijk, merken ken ik niet uit mijn hoofd maar de Boillies die ik gebruik hebben geuren als aardbei en sinaasappel. Eveneens heb ik een bruine variant maar kan die geur niet helemaal plaatsen. Een hengel met een baitrunner is bij mij niet weg te denken, (ultimate Mark II begon ik ooit mee, ligt denk ik ergens in de schuur van m'n ouders) op het moment heb ik dus zoiets maar weet niet wat ik nu heb

Ik mag ondertussen nog graag met vaste hengel wat witvis vangen, terwijl mijn karperhengeltje uit is gegooit, m'n vangkans is dan even wat groter ondanks dat de vangst kleiner van formaat is