Wil, de eigenschappen welke jij noemt zijn natuurlijk vanzelfsprekend. Ik doel ook meer op de eigenschappen van het aas zélf, minder op hoe het gebruikt dient te worden.
Klaas
Je noemt allerlei parameters, (PH, vetten, structuur) maar welke parameter moet volgens jou op welke manier worden afgesteld om een aas geschikt te maken voor langere termijn?
"Een goed aas moet voor mij op een redelijk nivo concureren met natuurlijk voedsel."
In welke opzicht? Ik neem aan dat je de voedingswaarde ervan bedoelt? Hoe moet de voedingswaarde dan zijn? Gelijk aan natuurlijk voedsel? (behoorlijk wat eiwitten toch..) Of een norm, Evert bijvoorbeeld?
Ruud
Ik wordt dagelijks wijzer op dit board

Ik ben het geheel eens met je posting trouwens.
Clement, ik betwijfel sterk of jouw 'geval' terug te voeren is op de voedingswaarde van je aas. Ik denk eerder dat de karpers daar een uitgesproken voorkeur voor vismeel heeft, om wat voor reden dan ook. Heb je weleens een "crap-vismeel-boilie" (pff) geprobeerd? En, heb je weleens een "hoogwaardige" zoete boilie geprobeerd?
Ferenc, Benny
Als het zou komen doordat de karpers door veel brasem of weinig voedsel behoefte heeft aan extra voedingsstoffen, zou dat dan ook niet voor de kleinere karpers daar gelden?
Groeten ChrisN