zout, suiker en visolie....

Plaats reactie
luuk schenkelaars

28-07-2003 23:01

Ik heb het probleem dat als ik langer aan de waterkant vertoef, dat mijn bollen al zeer snel beginnen te schimmelen. Nou heb ik het al eens geprobeerd mer zout. Maar ik hoorde dat suiker en visolie erbij ook goed werkt.
Weet iemand een hoeveelheid die je kunt gebruiken als ik 7 kg fishbollen meeneem??

Ik hoor het wel.
Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Martijn Nederpel

28-07-2003 23:08

ik vis ook vaak met vismel bollen maar als je ze goed droogt kan ik ze makkelijk 3 nachten meenemen het helpt als je ze ingevroren meeneemt

mvg martijn
jan van kranenburg

29-07-2003 02:41

Beste collega-boarders,

Na enige tijd, en met veel advies van jullie, beschik ik nu over heel uitstekend materiaal qua hengels, molens etc.
Nu nog het aas. Zoekend op dit board levert weinig of niets op. Kom allerlei termen tegen, zoals Spaarnewoude, stelen, tankval, aanbod en ga zo maar door. Veel discussie over allerlei toevoegingen. Maar weinig concreets. Ik weet dat een bollie meestal rond is , en dat je zeker zo'n 50 soorten kunt kopen in een goed gesorteerde hengelsportzaak. Basis informatie waarmee ik verder kan, heb ik niet kunnen vinden.
"Ontdek 't zelf", lees ik nogal eens. Maar als je 66 bent, en nogal beperkt in je vismogelijkheden, wil je een wat meer duidelijke informatie, al besef ik dat eea mede afhankelijk van het te bevissen water.

Dus hoe maak ik cq koop ik een goede bollies, heb ik apparatuur nodig? Zo ja, welke en waarom?
Ik kan jullie inmiddels verzekeren dat winkels elkaar op dit onderwerp tegenspreken, ofwel zeer algemene informatie
verstrekken, waarmee ik ook geen kant op kan.

Dus wie neemt de handschoen op?

mvg

Jan

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jan van kranenburg op 2003-07-29 02:43 ]</font>
Mark Noorman

29-07-2003 07:25

Jan,

Ik heb regelmatig op beurzen in de KSN stand basisuitleg gegeven over het zelf maken van boilies. Voor de site van een vriend van me heb ik dit verhaal nog eens aan het digitale papier toevertrouwd met daarbij foto's van het hele proces. Ik zou zeggen, kijk eens op <!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.karpervissersonline.nl" target="_blank" class=bericht>www.karpervissersonline.nl</a><!-- BBCode auto-link end -->, Boilies maken, en je kunt vast en zeker van start gaan. Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het wel.

Groeten,

Mark
luuk schenkelaars

29-07-2003 08:02

tja martijn. Dat is nu net het probleem. 3 nachten gaat nog wel maar als ik er een week op uit trek. (of nog langer) wil ik na de 5e nacht ook nog wel boilies hebben.

Groeten,

Luuk
Peter Otte

29-07-2003 12:35

Hoi luuk,

Als ik een week vis, leg ik mijn boilies overdag op een onthakingsmat.
In de avond weer in een emmer, als ze namelijk uit de diepvries komen trekken ze wat vocht aan. Dat ben je dan kwijt, en ze zijn dan kei hard.

Ps, mijn boilies heb ik natuurlijk al na het koken al 4 dagen gedroogd.

Groeten, Peter
luuk schenkelaars

29-07-2003 12:43

Ik heb het ook zo met het KSN kamp gedaan maar na 4 dagen had ik helemaal witte plakkerige bollen(in plaats van bruin :razz: )van de schimmel. Dat werkt dus niet.

Groeten,

Luuk
Plaats reactie