Ff een luchtig onderwerpje..
Dit jaar ben ik weer het vissen aan het oppakken (na 3 jaar te druk gehad te hebben met andere dingen). Maar werd gelijk herinnerd aan het gewicht van mijn spullen..
Ik kwam tot de conclusie (na wegen) dat mijn foudraal rond de 20kg weegt

Dan heb ik nog mijn stoel of stretcher, slaapspul, eten etc. totaal gewicht denk ik rond de 70kg aan rotzooi

Vooral mijn vistas is prio 1. ik neem echt alles wat ik heb aan zooi telkens mee, 3 tackleboxen, zakken pellets, tasjes, zakjes..
Ik zat me te bedenken wat ik nu allemaal gebruik..
Enige wat ik nodig heb is een klein beetje tackle spul en een lading onderlijnen, wat weegspullen, en kookgerei..
Ik heb nu ook 1 tacklebox ingericht waarmee ik goed uit de voeten kan, hier zit alleen het hoognodige in en niet 10 klossen onderlijnspul en 30 zakjes haken en 30 stukken lood etc

Ik heb nu misschien net 40% de tas vol en het gewicht terug gebracht naar 12 kilo.. Het kan nog wel minder, maar er zit ook nog 3-4kg aan pellets bij in..
Volgende stap is mijn foudraal, alleen moet ik wel een nieuwe foudraal kopen, leeg gewicht van mijn foudraal is al 8-9kg namelijk

Zit te denken aan losse pouches en alleen mee te nemen wat nodig is..
Zo hoop ik mijn gewicht toch aardig te beperken en alles nog makkelijker mee te krijgen..
Hoe zit het bij jullie? ook te zwaar beladen of juist te licht?