14-05-2012 14:17
Oh, de afgunst! Tot nu heb ik alleen (vaak wel knoerten van) brasems gevangen.
Het is een wat lastig water dat van mij, dat weet ik, maar toch heb ik daar in het verleden regelmatig gevangen. Met wisselend succes uiteraard, maar ook zeker met veel minder ervaring en kennis. Vroeger ging ik daar wel zitten karperen zonder enig idee van rigs, of het uitloden van pennen en aasaanbieding, ging vissen midden op de dag en dat gewoon op de betonrand van de brug zittend en toch leuk vangen. Tegenwoordig denk ik er veel meer over na, heb veel beter materiaal, hou me gedeisd, voer van te voren in enz. en zijn de resultaten tot nu toe minder, in ieder geval in mijn beleving. En het is absoluut geen water met een hoge hengeldruk, zeker wat betreft karper niet.
Overigens, de stek waar ik vroeger goed ving is helaas onbereikbaar geworden door uitbreiding van het wegenstelsel (snelweg), met meer verkeerslussen en het omleggen van de vaart t.b.v. de verkeersdoorstroming. Nu kun je nergens meer parkeren, moet je na een heel eind sjouwen ook nog eens twee à drie afritten oversteken en - afgezien van het feit dat dat al niet mag - is het met volle bepakking ook nog eens levensgevaarlijk, omdat een pakezel nu eenmaal ook niet de snelste is.
Als je dan deze mooie foto's voorbij ziet komen, dan denk je echt: Argh, ik wil dat ook!
Het grootste exemplaar dat in deze vaart en zijtakken rondzwemt heeft volgens zeggen vorig jaar bij iemand 34 pond op de weegschaal gezet, dus we blijven volhouden, het gaat vanzelf lukken.