Stomme vraag misschien hoor?!!

Plaats reactie
Nancy Willemsen

23-07-2003 19:46

Ik zit nog niet zo heel lang op het forum hierzo om een vakantie uit te zoeken volgend jaar in Frankrijk met een groep van 6 om te gaan karpervissen.

Nu heb ik bijna alle topics doorgelezen wat met BTW te maken heeft en in elk topicje irriteer ik me mateloos eraan dat iedereen maar loopt te reageren op die persoon die naar een BTW wil gaan niet goed bij ze hoofd is, en dat BTW niet goed zijn etc. etc. Eigenlijk alles om een BTW zwart te maken.

Kan iedereen niet gewoon lekker die niet van BTW houden niet reageren. (dit voorkomt volgens mij echt irritaties en allemaal van die zinloze domme antwoorden)

MVG

Nancy
Chris Noorlander
Contacteer:

23-07-2003 20:06

Nancy, even ter verduidelijking: De mensen die naar BTW's gaan, verpesten op een directe manier het karpervissen in Frankrijk voor andere karpervissers die graag naar openbaar water gaan. Dit omdat er steeds meer BTW's komen, en dus steeds minder openbare wateren, en omdat vis van openbaar water welke wij graag willen vangen, regelmatig richting BTW's getransporteerd wordt. Vandaar de reacties op BT'W-vissers.
Hopelijk heb ik eea duidelijk kunnen maken.

Groeten ChrisN
Laurens Maasland

24-07-2003 13:04

Beste Nancy,

Je hebt volledig gelijk dat er erg veel over gezeurd wordt. Doe ik ook wel eens. Feit is echter dat vele van die beheerders absoluut niet de waarden aan de vis hechten die karpervissers plegen te hanteren. En dit botst, vanzelfsprekend.

Er eindeloos over doorzeuren is idd vervelend maar het blijft m.i. goed om je hoofd niet in het zand te steken en dit fenomeen gewoon te blijven boycotten. Het staat veel te ver af van wat karpervissen is en wat het hoort te zijn.

Groetjes Laurens
jan witter

24-07-2003 16:10

Eigenlijk had ik mij voorgenomen om niet meer te reageren op topics over betaalwateren, omdat ik deze discussie volkomen zinloos acht, (maar toch doe ik het nog een keer) mede door het feit dat de argumenten die voor en tegenstanders maken, absoluut niet gestaafd zijn door keiharde bewijzen.

Om te beginnen met de voorstanders die hoor ik altijd zeggen dat ze de kans hebben om een visje te vangen, nou denk ik dat je daar niet voor naar een btw hoeft je kunt bijna op ieder water je visje vangen dus, en ik zou diegene niet de kost willen geven die ook op een btw hebben geblankt ik kijk wel uit, dat gaat me dan klauwen met geld kosten

Over het argument dat je veilig zou zijn op een btw lijk me ook een lachertje, want er is nog geen crimineel geboren die zich door iets of iemand zou tegen laten houden, als hij iets wil uitvreten. Dus ook niet als je achter een hek zou zitten.

Het enige voordeel is op een btw dat er op loopafstand !!!!!! facilitaire voordelen zijn,(wat ook niet altijd zo is) doordat je daar misschien kunt douchen en toiletteren en eventueel een stukje eten zou kunnen kopen, niets meer en niets minder.

En wat ik aan tegen argumentatie hoor is dat we sociaal met de Franse visser zouden moeten zijn (sociaal zouden we ten allen tijde moeten zijn en niet omdat er iets aan de hand is) omdat veel wateren zouden veranderen in btw, Aart Lokhorst zal als één van de weinige zijn (ivm zijn werkzaamheden met het boekje nachtvissen in Frankrijk) de weet hoeveel btw’s er zijn, maar ook een van de weinige die zal weten hoeveel openbaar water er in Frankrijk voorradig is, ik zelf heb hier een boek waarin ruim 7000 wateren zijn beschreven, dat zijn lacs, etangs, rivieren en kanalen en je kunt lang niet op alle wateren uit de voeten als karpervisser, maar het zijn er toch aanzienlijk wat en hoeveel btw zijn er, verhoudingsgewijs zal dat een klein percentage zijn vergeleken met openbaar water en op een aantal btwateren is een compromis gesloten voor de lokale visser die kunnen daar op een btw vaak terecht onder andere voorwaarden dan een buitenlandse karpervisser, je denkt toch niet dat een Franse karper(clochard)visser die bedrage hoeft te betalen, die wij op tafel moeten leggen.

Het argument dat er op veel openbare wateren vissen worden gevangen en doorverkocht worden aan btw’s, het zal ongetwijfeld (maar niet op die schaal die nu verondersteld word) gebeuren, maar wat moet ik mij hierbij voorstellen dat het om tonnen vis zou gaan die met de hengel worden gevangen of gaat het hierom beroepsvisserij die vis vangen (met netten) en doorverkopen , wie vangt er tonnen vissen met de hengel ? Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die een paar honderd ton aan vis vangt met de hengel.!!!!!!!!!!
En een beroepsvisser is nu eenmaal gerechtigd om de gevangen vis te verkopen aan diegene die hem het meeste ervoor betaalt zoiets heet economie en die beroepsvisser heeft ook een gezin die hij te eten moet geven (ze kunnen ook op je bord terechtkomen in veel landen is karper een delicatesse), maar ik ben nog niemand tegengekomen die mij keihard de bewijzen heeft geleverd dmv foto’s of verklaringen van betrokkene dat hij of zij vis zou hebben gevangen en doorverkocht die gestolen zou zijn. En het feit dat er illegaal vis naar Engeland word geëxporteerd, wil niet zeggen dat het ook gestolen vis is, er worden in Frankrijk door hengelsportverengingen vidange’s (vidange = schoonmaken water en bodem + onderzoek) gedaan, heel vaak worden dan bepaalde vissen uit desbetreffend water door verkocht aan vul zelf maar in, en voor dat geld wat die vereniging daarvoor krijgt word weer andere vis aangetrokken, dit is voor mij geen diefstal, en of dat illegaal is daar kan ik juridisch en heel veel met mij geen zinnig woord over zeggen, en ook niet of het biologisch verantwoord is (dat laat ik over aan diegene die daarvoor hebben gestudeerd het enige waar ik uit kan putten is mijn viservaring en die is zeker niet gestoeld op de kennis van een bioloog maar meer op de praktijk ervaring en dat is heel iets anders), het enige is je kunt er een mening over hebben, en dat is niet verboden, dat mag, maar ik vind wel dat je er zeer genuanceerd mee om moet gaan en niet klakkeloos dingen gaat zeggen of schrijven die je zelf niet kunt bewijzen. En van horen zeggen is een tegenwoordig vaak het handelsmerk van vele, ik vind dat zeer gevaarlijk en ook onfatsoenlijk.

Met dit stukje impliceer ik niet of ik voor of tegen ben, het enige wat ik doel te bereiken is dat voor men reageert en iets schrijf weet je 1000% zeker dat het zo is en heb je de bewijzen zelf gezien zo ja publiceer die bewijzen dan ook of hou anders je toetsenbord stil, want met geheimzinnigheid bereik je niets en wacht in ieder geval het onderzoek van de ksn af.

En als er iemand op dit board iets vraagt over een btw doe dan wat Nancy vraagt ben je tegen reageer niet en wil je iemand helpen reageer dan dmv een PB of stuur die persoon een emailtje, want er over discusseren over dit onderwerp heeft totaal geen zin en altijd uitmond in scheldpartijen, waarmee je alleen de lachers op je hand krijgt, maar structureel niets bereikt

Mvg

Jan Witter

Ps.

Voorlopig is dit mijn laatste openlijke reactie over btw en ga dan ook niet reageren op andere die weer hierop reageren

Salut en Bonne Peche
Rob Borjans

24-07-2003 16:29

hoy,

nancy het staat overigens in de regels van de carpboard dat er niet gediscusieerd wordt over betaalwateren.

ik ben zelf ook tegenstander van al die geldwolven die het karpervissen op deze manier kapot maken!!

er zullen best een paar goede bij zitten, maar op de meeste betaalwateren gebeuren er dingen die niet door de beugel kunnen.

en als je wil weten waarom iedereen ertegen is, kijk dan maar eens iets verder, want er staan genoeg posting op over betaalwateren

groeten rob
Mark Zelle
Contacteer:

24-07-2003 20:29

wat een verhaal jan. daar ben je even druk mee geweest :smile:
rinus koolen

24-07-2003 21:22

Dennis maak je niet dik man, laat ze zelf bepalen,niet iedereen is ervan op de hoogte ,ik ook niet voordat ik op `t forum kwam,ben er wel een keer geweest nu zoek ik
waarschijnlijk iets anders (zeker dan).
Maar hoe weet men dat er in elk BTW
gestolen vis rondzwemt.?Ik weet `t niet.
Ga pas na de zomer,nog tips :grin:
Nancy Willemsen

24-07-2003 21:26

Weet je wat jullie dan allemaal moeten gaan doen als jullie zo tegen BTW zijn ff lekker lopen klagen tegen die beheerders van zo'n meer.... en niet de mensen hier lopen afzeiken!

[quote]
Op 2003-07-24 16:10, schreef jan witter:

En als er iemand op dit board iets vraagt over een btw doe dan wat Nancy vraagt ben je tegen reageer niet en wil je iemand helpen reageer dan dmv een PB of stuur die persoon een emailtje, want er over discusseren over dit onderwerp heeft totaal geen zin en altijd uitmond in scheldpartijen, waarmee je alleen de lachers op je hand krijgt, maar structureel niets bereikt.

Dank je wel Jan Witter om dit nogmaals even te vermelden!

Vandaag trouwens nog wezen vissen in Zoetermeer. gisteren me eerste snoek gevangen en vandaag alleen maar lelies de kant op gesleept tijdens het karpervissen! :sad:
Chris Noorlander
Contacteer:

24-07-2003 21:46

Hoi nancy

Citaat:

"Weet je wat jullie dan allemaal moeten gaan doen als jullie zo tegen BTW zijn ff lekker lopen klagen tegen die beheerders van zo'n meer.... en niet de mensen hier lopen afzeiken!"

Lees mijn posting ergens bovenaan nog eens goed door, dan begrijp je het misschien.

Groeten ChrisN
Nancy Willemsen

24-07-2003 21:50

ja.. I understand!
Michael Bouman

25-07-2003 06:03

Beste Nancy,

mocht je het lellie-slepen moe zijn geworden... ik heb nog wel een tip.

Ik ben net terug van een 6 daagse-(wier)trip op de Moezel. Tot 60 pond draaiden we die zooi moeiteloos binnen maar daarboven werd het toch vanuit de boot "drillen".

Eigenwijs als ik ben wilde ik mijn eerste Moezel-karper vangen dus ben ik blijven zitten.

We zijn 2 keer verkast, hebben er alles aan gedaan om het wier te ontwijken, toplood tot 150 gr., stenen van 3kg.(boven water) als lood gebruikt.

Lac de Madine was een klein uurtje rijden bij ons vandaan, boven Madine ligt nog een meer wat evt. ook een oplossing zou zijn geweest.

Verkassen naar stilstaand water(une lac) zou de makkelijkste optie geweest zijn maar: Lac de Madine is BTW, het meer daarbo ven durf ik niks over te zeggen.

Ik wilde Moezel karper(s) vangen dus ben ik/we blijven zitten, uiteindelijk achteraf tegen beter weten in.

Maar wat hebben we zitten vissen! We hebben gepionierd, stekken gevonden die ons in andere jaargetijden vissen gaan opleveren, bodemprofielen gemaakt en vooral heel, heel veel geleerd.

Bovenal hebben wij(David en Moi) genoten van de tijd die we langs de waterkant op een "vreemde" plaats mochten doorbrengen, het boilly gedreseerde ratje wat zowat je tent in kroop, de fabriek die in het weekend stil viel maar dat toch niet helemaal deed, de trein die naar je gevoel het spoor bijster was en dwars door je bivvy leek te gaan, het gevecht tegen het wier(Don Quichotte ofzoiets), het heerlijke eten wat ik elke keer weer wist te produceren, de jacht naar ijs om het eten koel te houden, de afwas die uiteraard voor Dave zijn rekening kwam en die dat ook elke keer trouw gedaan heeft met het water uit de Moezel en zo kan ik nog uren door gaan.

Beste Nancy,

die betaalput blijft nog jaren bestaan met helaas nog een steeds toenemend aantal wateren. Ik kan natuurlijk niet beoordelen wat in jouw visserij het belangrijkste is?

Voor ons is dat het vissen! Tja dat klinkt heel simpel.

Dolgraag wil ik vis vangen en het liefst zo groot mogelijk! Daar doe ik/we ook verschrikkelijk ons best voor. De optie BTW is een makkelijk iets. De folder geeft (meestal) al aan wat er zit. Mijn vaste vismaat is vorig jaar naar Lac du Der gegaan en heeft daar zijn PB met 4 pond verbeterd. Mij zal je nooit en te nimmer daar zien.

Waarom! omdat ik daar op één(1) plek moet gaan zitten en afhankelijk ben of de vis mijn kant op komt of in de sector zit. Ik kan geen kant op want ik heb betaald voordie ene plek.

Laat mij maar wier binnen takelen, en afzien..........

one day, one beautifull day, its gone be my day.......

met vriendelijke groet, MB

een kleine ps+ Dave en ik hebben eigenlijk jaren (14 jaar) niet samen gevist en dus ook nooit eerder zo´n een sessie beleefd.

Puur omdat onze privé en zakelijke omstandigheden dit niet toelieten.

Toen wij na onze sessie beiden weer thuis ons leven weer opgepikt hadden(ik praat over afgelopen dinsdag!) hebben we al drie keer gebeld en elkaar verteld hoe heerlijk we hebben zitten vissen ondanks dat we geen karper gevangen hebben............ the joy in life!
Plaats reactie