Hallo,
Wat is nu het verschil van invloed in een bolliemix of je er nu 50 ml Becelolie in gooit of 50 ml Tarwekiemolie ?
Ze bestaan toch beide uit 100% vet.
Wat is het nut van olien buiten de geweldige draaicapaciteiten ?
En lekken de verschillende olien beter uit je bollie ? De drager lijkt mij hetzelfde namelijk.
Kan mij hier eens het één en ander over uitleggen.
Groeten,
Cor
Invloed van olien in je bolliemix
- Jeroen houdijk
- Contacteer:
Zolang je geen ruwe aardolie gebruikt is de werking hetzelfde.
De smaak is natuurlijk wel verschillend maar de vraag is of het verticale "spoor" wat de olie veroorzaakt mischien van groter belang is dan het smaakje wat er aan zit.
Zo'n spoor kan hoogzemmende karper attenderen op hetgeen er beneden op de bodem ligt.
Zelf geef ik de voorkeur aan het kookvocht van particles om zo'n spoor te creeren, een scheutje shocomel doet trouwens ook wonderen wat dat betreft....
Olie gebruik ik alleen maar om de draaibaarheid te bevorderen of om instant (nooit op langere termijn!!!!) een laxerend effect te krijgen. (bij de karper natuurlijk hé)
groeten Jeroen
De smaak is natuurlijk wel verschillend maar de vraag is of het verticale "spoor" wat de olie veroorzaakt mischien van groter belang is dan het smaakje wat er aan zit.
Zo'n spoor kan hoogzemmende karper attenderen op hetgeen er beneden op de bodem ligt.
Zelf geef ik de voorkeur aan het kookvocht van particles om zo'n spoor te creeren, een scheutje shocomel doet trouwens ook wonderen wat dat betreft....
Olie gebruik ik alleen maar om de draaibaarheid te bevorderen of om instant (nooit op langere termijn!!!!) een laxerend effect te krijgen. (bij de karper natuurlijk hé)
groeten Jeroen
- Douwe Bijlsma
Jeroen, het reageren op inzendingen doe ik al anige tijd niet meer.
Maar jij maakt in mij het allerbeste los.
Karper aan de schijterij helpen?
Met als doel dat hij sneller weer gaat vreten?
Ik heb er maar 1 woord voor maar die mag ik hier niet gebruiken anders wordt mijn reactie verwijderd.
Maar jij maakt in mij het allerbeste los.
Karper aan de schijterij helpen?
Met als doel dat hij sneller weer gaat vreten?
Ik heb er maar 1 woord voor maar die mag ik hier niet gebruiken anders wordt mijn reactie verwijderd.
Vissen is een hobby, geen religie!
- Douwe Bijlsma
Roy, ik heb getwijfeld om hierop te reageren maar zal het bij deze maar doen.
In de eerste plaats wie is Co?
In de tweede plaats EA doet het zeker niet.
De voer en voedingsmethode van EA is gebaseerd op het maken van een voerplek en een plek waar de karper terugkomt.
Herkenning van: plaats, smaak, vorm van het aas, aanbieding en het zich prima voelen na het eten van het aas.
Als het dier in de schijterij raakt zal hij zich niet prima voelen lijkt mij, ik niet althans en jij ook niet lijkt mij.
Optimale voeding, (citerend)
goede vertering!!!!!!!!!, geen stofwisselingsstoornissen!!!!!!!!!, geen gebreksziekten, voldoende voedingsstoffen voor het functioneren van het lichaam in al zijn aspecten.
Dus vertel jij nu maar eens waar EA het advies geeft om het dier aan de schijterij te helpen!!!!!!!
Douwe
De voer en voedingsmethode van EA is gebaseerd op het maken van een voerplek en een plek waar de karper terugkomt.
Herkenning van: plaats, smaak, vorm van het aas, aanbieding en het zich prima voelen na het eten van het aas.
Als het dier in de schijterij raakt zal hij zich niet prima voelen lijkt mij, ik niet althans en jij ook niet lijkt mij.
goede vertering!!!!!!!!!, geen stofwisselingsstoornissen!!!!!!!!!, geen gebreksziekten, voldoende voedingsstoffen voor het functioneren van het lichaam in al zijn aspecten.
Dus vertel jij nu maar eens waar EA het advies geeft om het dier aan de schijterij te helpen!!!!!!!
Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
- Henk ter Maat
Roy, Jeroen,
Het laatste wat Evert & Co zouden doen, was karpers aan de schijterij voeren.
Douwe,
Ze kunnen jou niet vertellen waar Evert de schijterij voor karpers adviseerd, ze hebben ooit ergens wat gehoord maar weten niet meer waar de koster hangt..
Dat "anderen" de laxerende werking van olie wel zagen zitten zegt meer over de personen in kwestie dan over hun "Karpervissers"gevoel.
Evert's gevoel over kwaliteits boilies??
Lees maar weer: <!-- BBCode auto-link start --><a href="http://home.wxs.nl/%7Ewitt0199/Nieuwesite/Publicaties/Hetvisblad/HTML/DeBeste_Boilies.htm" target="_blank" class=bericht>http://home.wxs.nl/%7Ewitt0199/Nieuwesite/Publicaties/Hetvisblad/HTML/DeBeste_Boilies.htm</a><!-- BBCode auto-link end -->
Sportieve groeten Henk
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Henk ter Maat op 2003-07-31 11:04 ]</font>
Het laatste wat Evert & Co zouden doen, was karpers aan de schijterij voeren.
Douwe,
Ze kunnen jou niet vertellen waar Evert de schijterij voor karpers adviseerd, ze hebben ooit ergens wat gehoord maar weten niet meer waar de koster hangt..
Dat "anderen" de laxerende werking van olie wel zagen zitten zegt meer over de personen in kwestie dan over hun "Karpervissers"gevoel.
Evert's gevoel over kwaliteits boilies??
Lees maar weer: <!-- BBCode auto-link start --><a href="http://home.wxs.nl/%7Ewitt0199/Nieuwesite/Publicaties/Hetvisblad/HTML/DeBeste_Boilies.htm" target="_blank" class=bericht>http://home.wxs.nl/%7Ewitt0199/Nieuwesite/Publicaties/Hetvisblad/HTML/DeBeste_Boilies.htm</a><!-- BBCode auto-link end -->
Sportieve groeten Henk
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Henk ter Maat op 2003-07-31 11:04 ]</font>
- Kees Ouwehand
Zo maar een opmerking uit The middle of nowhere moet je maar denken.
Maar goed dat jullie het rechtzetten. Gebeurt veel te vaak onderhand.
Groeten, Kees
Maar goed dat jullie het rechtzetten. Gebeurt veel te vaak onderhand.
Groeten, Kees
Op 2003-07-29 13:28, schreef Douwe Bijlsma:
Roy, ik heb getwijfeld om hierop te reageren maar zal het bij deze maar doen.
Douwe
Douwe,
Dan lijkt het mij dat de "schijterij" wel een goed effect heeft voor korte sessies en minder voor de "voercampagne".....
Lijkt mij althans....