Ik ken de stow bobbins, en ik weet dat bv Matrix de Neo's heeft die je kunt fixeren op de hoofdlijn. Welke zijn er nog meer?

bart van bezouw schreef:Als ik slappe lijnen vis dan hang ik de waker (met redelijk gewichtje) helemaal naar beneden. Terugzakkers krijg ik toch nooit en de beetindicatie is nu veel sneller en beter dan wanneer je geen waker gebruikt!
Groeten Bart
bart van bezouw schreef:André,
Op het moment dat jij indicatie krijgt op je beetmelder van een vis die de haak in zn bek heeft dan is de vis gehaakt. Natuurlijk kan de vis dan nog loskomen, maar dat is dan in bijna alle gevallen het gevolg van een falend loodsysteem of onderlijn.
Het verschil tussen een harde run en (zoals jij het noemt) voorzichtige aanbeet heeft in mijn ogen te maken met de snelheid waarop de vis wegzwemt (watertemperatuur, individuele verschillen etc). Hoe de aanbeet vervolgens doorkomt hangt natuurlijk ook af van hoe je de stek bevist, wat de vluchtroute is en het gebruikte loodsysteem etc.
Als ik slappe lijnen vis dan hang ik de waker (met redelijk gewichtje) helemaal naar beneden. Terugzakkers krijg ik toch nooit en de beetindicatie is nu veel sneller en beter dan wanneer je geen waker gebruikt!
Groeten Bart