opnieuw begonnen met mijn hobby.. Wat is er anders?

Plaats reactie
Gast

13-07-2003 16:37

Beste collega karpervissers,

Na 3,5 jaar er tussenuit geweest te zijn heb ik besloten om mijn "verwaarsloosde" hobby weer op te pikken...
Ik merkte dat door mijn werk en door de scheiding van mijn ouders mijn geestelijke en lichamelijke rust sterk achteruit is gegaan in de afgelopen 3 jaar.
23jaar oud en heb gevoel dat ik tegen overspannen aanzit.
Opeens wist ik wat ik miste toen ik mijn fouderaal opende op zolder....

Nu is mijn vraag....
Wat is er veranderd in die 3,5 jaar..???
Regelgeving... nachtvissen...bivvy/brolley verboden??
Heb ik veel gemist???
materiaal, techniek...mentaliteid?
Wie kan mij bijbrengen?

Mijn dank is heel groot.
jordyopthof

13-07-2003 17:29

Hoi,

In ieder geval leuk dat er weer een Rotterdammer bijgekomen is. Nachtvissen mag nog steeds enkel in de maanden juni juli en augustus. Bivvy's zijn op meerendeel van de wateren niet toegestaan. Maar word vaak toch nog wel getolereerd. Afhankenlijk van het water. Techniek??? ja wat jij fijn vind om te gebruiken, safety rigs zijn erg in nu, en terecht ook.

Een ander punt dat door de hedendaagse karpergarde erg aan bod komt en de veiligheid van de vis. Hiermee doelen wij op het gebruik van een onthakingsmat, kleine haken, dat soort zaken.

Ik zou zeggen kijk gerust rond op dit board en je zal erg veel dingen die natuurlijk al lang zo waren als dat jij ze kende. Je kunt hier in ieder geval van elkaar leren, en dat is nu juist het leuke van het board.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Plaats reactie