Nou voorruit
Ik weet me de dag nog te herinneren,een natte vieze dag leuk ook als je opstaat op de dag van vertrek en wetend dat je alles gaat opzetten in de regen,was gelukkig ook benauwd dus dat is helemaal top (Not)
Afijn,bakkie pleur gezet peukie gedraaid en even bankhangen! Moet tenslotte nog wakker worden he

,maar wat gebeurd er joh? Breekt verdomme de zon door en ik denk wat doe ik hier nog? Weg mot ik en snel ook,omkleden laatste spullen in de auto geflikkerd en de rit van 55 km ligt onder de rubberen banden. Bij aankomst was het nog steeds droog maar ten spijt was de zon al vertrokken! KUT ken ik met opbouwen geen kleurtje pakken van de zon

,afijn even over het waten gluren en zag maar weinig actie! eerlijk gezegd zag ik gewoon totaal niks,najah dat zegt natuurlijk niks! Afijn normaal gesproken leg ik eerst alles bij de stek neer eer ik eens begin met het opzetten van het kamp,ditkeer pakte ik de rodpod maar en de hengels want ik had een soort van voorgevoel dat het wel eens snel tot een aanbeet kon komen. (Weersomstandigheden)
Brak de zon toch weer door,wat was ik blij want ik wilde dat zo graag! Nou dat was snel voorbij die gedachte want benauwd was het! Snel de hengels inelkaar en de rodpod in de startpositie. Snel een zak bollen pakken en 2x 2 maal 22 mm bollen eraan en ingooien maar vanaf de kant. Nou nee,nu wil ik het gelijk goed doen ook dus gewoon uitlopen tot randje talud en dan nog eens een metertje of 30/40 uitgooien! Tik op de top verraad dat het helemaal goed komt en ik lig dus schoon,wat dus knap was met al dat wier overal. Hij is fijn ik pak me 2e hengel en doe het zelfde,ik loop terug om de 2e stok in de piepers te leggen maar op het moment dat ik de swinger eraan wil hangel loopt de stok al af. Ik denk WTF? Zo snel? Beetje ongeloof omdat ik dit maar zelde meemaak! Toch was het waar en aanslaan maar. Toen kwam het moeilijkste stuk,godverdomme mijn waadpak staat 10 meter achter me,dat wordt kutten dus! Ik laat wat lijn aflopen op de slip en toch spanning erop houden,en ik moet de hengel hoog houden inverband met de taluds en oerwouden wier! Dus wat krijg je dan als je alleen bent en je moet je waadpak nog aan doen? Schoenen uittrappen met je voeten het waadpak instappen en dan? Hengel in de bek houden proberen en snel het waadpak aan,want het beesie bleef lijn nemen dus kon moeilijk de stok neerleggen of tegen me aan zetten. Na een hoop gevloek en gedoe toch echt mijn waadpak aan en over tot actie maar,hup het water in schepnet bij de hand en lopend naar de rand van het talud om vervolgens voorzichtig te drillen,dit keer viel het allemaal mee en had ik de vis snel langs de wiervelden heen geleid. Bij het kijken dacht ik dat het een kleintje was,en ik schepte de vis en liep ermee terug naar de onthaakmat die al gelijk in het water lag net na aankomst! Bij het kijken naar de vis schrok ik van het formaat en dacht dit kan wel eens mijn pb worden! trillend en stuiterend liep ik door het water! Snel de bewaarzak pakken en 3 banksticks om de vis zo veilig mogelijk even in de zak te houden. Zo gezegd zo gedaan loop ik het water uit en bel een maat met het nieuws dat ik wel eens mijn pb zou kunnen hebben! Ow en hij moest een weegschaal meenemen want die was ik vergeten,evenals de weegzak
Hij is fijn en mijn vismaat was onderweg. (Uurtje ofzo zou het duren) Intussen kon ik niks anders dan maar heen en weer blijven lopen! Dijk af naar beneden om de vis te checken en dijk op om opnieuw een peuk te pakken. Zo ging dat uiteindelijk andershalf uur lang! In die tijd begon het ook nog eens te regenen dus was tot me kut toe nat! Maar dat maakte vrij weinig uit,want we hebben een 30er en ik moest nog beginnen,dus dat zat helemaal goed!
Intussen ook nog wat mensen gebeld om het nieuws te melden want moest het natuurlijk even kwijt!
Uiteindelijk kwam me maat aan,en kon ik de vis uit het water nemen naar boven,ook de onthaakmat moest mee naar boven natuurlijk! (Godverdomme wat was die zwaar,met al dat water in het binnenste van de mat) En jah daar lag ik dan onder aan de dijk met de onthaakmat,lekker glad die stenen en uit het water geflikkerde wier op de stenen

hoe bedoel je ''Maak het je zelf moeilijk'' en dan nog zo'n mat sjouwen naar boven. Ook dat boeiende me niet,maar op het moment..........Jups
Na gekloot en gedoe was het moment daar om de vis te wegen,weegzak eerst gewogen uiteraard. Spannend en ja hoor exact 15 kilo man wat was ik blij als een klein kind. na al die moeite en tijd is het toch gelukt. (Duurde wel 5 jaar op dat water maar daar hebben we het maar niet over) Bier hebben we dat? Jah dat hebben we want er moet een blikkie HEINEKEN op gedronken worden! maar niet eerder voordat we de vis hebben terug gezet in het water.
Jah zo'n moment vergeet je dus niet snel. En zal dus uiteindelijk HET moment zijn bij mij die me veel deed! Kwa prive omstandigheden en natuurlijk het werk wat ik erin gestoken heb.

Foto is idd niet scherp,achjah zit niet altijd mee
Gr,
Leen
.
Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust