Dennie ten Hoopen schreef:@Carpteam dalfsen
Gelukkig ben ik niet de enige die dat dus hoorde!en mijn maat van een ander koppel trok dus stek 22 en moest die weer inleveren........
heb wel wat geleerd,neem volgend jaar ook zo'n schijthond mee
@daaf
ik heb je zien fietsen,toch knap dat je in het voorbij fietsen kan zien wat een ander doet aan pogingen om vis te vangen.Toen jij langs fietste hadden de meeste alles al inliggen,ben ik dan toch benieuwd hoe jij kunt bepalen hoeveel diegene dan bij gevoerd heeft.
Laatste reactie hier, want ik heb dus ook vrij weinig zin in dit gezeik. Ja het klopt dat ik er pas op zaterdagmiddag was toen iedereen de hengels al in had liggen (of om precies te zijn de helft van het veld weer eens opnieuw aan het uitvaren was vanwege een boot). Zoals je misschien weet heb ik zelf ook een paar keer mee gedaan. Daarnaast ben ik bij meer dan genoeg wedstrijden wezen buurten om een beeld te vormen hoe het er in veel gevallen aan toe gaat. Let wel, ik heb niet gezegd wie wel en niet voeren maar ervaring leert dat veel mensen exact hetzelfde doen qua voergedrag. Daarnaast eerder genoemde hengelopstellingen: ik heb bij minimaal 10 koppels de hengels met snaarstrakke lijnen en zonder toplood de toppen omhoog zien staan. Een vis zwemt anderhalve kilometer en komt 20 lijnen tegen. Gek hè, dat ze dan opeens geen honger meer hebben. Waarom denk je dat men bij elke boot weer binnen moet draaien en dat weet ik hoeveel mensen montages verspelen aan die boten? Dat is allemaal te voorkomen met het juiste materiaal en de juiste tactiek hoor.
Ik beweer absoluut niet de wijsheid in pacht te hebben, maar ik heb wel een ruime ervaring op het kanaal. En als ik langs het parcours rij en zo af en toe wat gasten spreek dan merk ik snel genoeg dat er gewoon een groot deel van het veld zit te prutsen. Maakt niks uit hoor, mensen moeten lekker zo vissen als ze dat zelf willen en iemand met 0 ervaring op stromende wateren zal eerder bepaalde fouten maken dan iemand die niet anders gewend is. Het enige wat ik wil aangeven is dat de loting altijd de schuld geven totaal onterecht is. Natuurlijk speelt het een rol, maar iemand die een stek goed benaderd weet een visje (of 4 vissen) uit het vuur te slepen waar anderen niet verder komen dan een weekend bierdrinken. Omgekeerd worden stekken die in theorie een goede kans op vis geven om zeep geholpen door veel kabaal, ondoordacht voergedrag, strakke lijnen, etc.