Jo,
Gamakatsu SH 6, zoveel zwaarder is die niet, hooguit iets dikker en groter. Als ze deze kunnen detecteren (en dat kunnen ze), dan is een dikdradig achtje of tientje ook te detecteren, denk ik. Willem Peters schreef ooit eens dat het scheidend vermogen van een karper gaat tot 0,25mm. Ik neem dus aan dat ze dat dan wel moeten kunnen detecteren. Een stevig achtje of tientje is al dikker...
Of een Owner Flyliner live bait maat 8 (valt groot uit - richting SH 6). Wereldhaak, thanks Robert.
Geen gedoe met een tientje voor mij, ook niet meer het achtje SH, ik vertrouw die minder dan de zes als het er op aan komt. Heb m'n les wel geleerd. Wil niet zeggen dat het slecht is, maar ik heb er gewoon meer mee verspeeld. Het waren er maar een paar meer, maar wel een paar teveel.
Korda longshank X maat 8 wil ik nog over nadenken. Dat vond ik wel een fijn ding.
Jacco/Klaas,
Heeft die Gamakatsu LS een beetje een duurzame en lange punt? En hoe zit het met de verhoudingen punt/steel/keel/opening? Lijkt dat wat op die Korda dingen? En welke maat komt in de buurt van die Korda acht?
Groet,
Willem