Wij hebben in de achtertuin een vijver met koi's, nu is hier een jaar geleden ook een gewone karper bij in gekomen, en een sluierstaart.
Nu werden er een paar niet helemaal goed vandaag dus hebben we snel alle vissen eruit gehaald en vijver laten leeglopen en tot onze verrassing kwamen we 2 rare soorten tegen.
Het lijkt haast alsof de sluierstaart zich goed heeft vermaakt met de karper want er zitten nu rare karper-sluier-achtigen in, een stuk of 5. Ik had een paar foto's gemaakt, niet erg duidelijk maar ik weet niet hoe ik deze hier in het bericht kan plaatsen...in ieder geval zijn ze karper-kleurig, met een lichte oranje streep in de vin op de rug, en ong van kop tot staart een cm of 40-50. Alle vinnen en de kop zijn als een sluierstaart.
Dan is er ook nog een vreemde 'koi'?? Deze is helemaal zilverachtig, maar oranje op de onderbuik en de vinnen, de kop is koi maar de rest kunnen we niet plaatsen.
Ik hoop op wat opheldering of iemand enig idee heeft wat dit kan zijn of dit eerder heeft meegemaakt, en tips zijn welkom hoe ik de foto's erop krijg om het voor jullie wat duidelijker te maken,
Ben benieuwd naar jullie reacties!
Groetjes Marjolein

Naar aanleiding van de reactie hier poging tot foto's delen:

De 2 bovenstaande zijn de 'mutanten' zegmaar..

Deze bovenstaande is de sluierstaart, geef foto beschikbaar van de grote karper want die heeft het niet gehaald vandaag.
En deze hieronderis de rare koi-achtige deze is ong 50-60 cm lang,:

(bedankt voor de hulp alvast)