Ik wil gaan vissen op een (ring) vaart T-splitsing, heeft iemand tips voor voer/technieken die je het beste kan gebruiken.
Ik heb nog nooit op een kanaal gevist op zo'n manier..
Waarmee het beste te vissen op een kanaal/vaart?
-
Je zit aan de waterkant, je hengels staan stabiel.
Je tuurt over het water en vind rust in je ziel.
------------------------------------------------
- michel Tja
- Contacteer:
Danny Kwakman schreef:Ik wil gaan vissen op een (ring) vaart T-splitsing, heeft iemand tips voor voer/technieken die je het beste kan gebruiken.
Ik heb nog nooit op een kanaal gevist op zo'n manier..
De Ringvaart bedoel je ?
viewtopic.php?f=39&t=16783
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz

-
Ja het is wel een ringvaart richting Purmerend (Noord-Holland)
Maar wil er gaan voorvoeren maar ik weet niet echt wat ik moet verwachten van een vaart er gaan trouwens niet zoveel bootjes langs en ik gebruik top lood, maar wat voor aas kan ik het beste gebruiken.. maden/boilies/pellets
Boilies zoja , Zoet / Stink enz
Maar wil er gaan voorvoeren maar ik weet niet echt wat ik moet verwachten van een vaart er gaan trouwens niet zoveel bootjes langs en ik gebruik top lood, maar wat voor aas kan ik het beste gebruiken.. maden/boilies/pellets
Boilies zoja , Zoet / Stink enz
-
- Contacteer:
Vallen, opstaan, leren, en doorgaan
- James warner
Allebei de hengels ander aas vissen, dan ben je er zo achter. Gewoon DOEN. Komt allemaal goed 

ONDER WELK SCHRIFT????
Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
- leen goudappel
Diep---(Einde helling)
Ondiep---(Bovenop de helling)
Probeer 1x zoet en 1x vissig.
Als er weinig bootjes varen zou ik het toplood laten,en je toppen zo laag mogelijk zetten
Voer met gebroken boilie's en hele boilies. Zoek ook wat bijzondere of verdachte plekjes,zoals paaltjes of greppeltjes,hobbeltjes,kuiltjes en vis daar op/langs.
Ondiep---(Bovenop de helling)
Probeer 1x zoet en 1x vissig.
Als er weinig bootjes varen zou ik het toplood laten,en je toppen zo laag mogelijk zetten
Voer met gebroken boilie's en hele boilies. Zoek ook wat bijzondere of verdachte plekjes,zoals paaltjes of greppeltjes,hobbeltjes,kuiltjes en vis daar op/langs.
.
Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
-
dankje voor reacties ik zal het gaan proberen,, heb squid en scopex dus ik zal het gaan proberen
- Eric Jacobsson
- Contacteer:
en een paar dagen voorvoeren op je stek wil ook wel helpen
-
Ben weer in huis, en eric ik had 4 dagen voor gevoerd met scopex, ook paar pellets beetje tegen het riet aan gegooid,, maarja nix gevangen vanacht, ja 1 run van een brasem en er zaten een hoop zwarte waterkippen alle boilies op te duiken, volgende week zaterdag hopelijk beter met een put wedstrijdje,
- leen goudappel
Slecht
Je moet wel doorgaan op die plek,en niet zo snel opgeven. Je moet er gewoon doorheen vissen,karpers komen vanzelf wel.
Die kippen maken niks uit en de brasems ook niet.

Je moet wel doorgaan op die plek,en niet zo snel opgeven. Je moet er gewoon doorheen vissen,karpers komen vanzelf wel.
Die kippen maken niks uit en de brasems ook niet.

.
-
De wind was ook niet normaal en naja misschien dat ik morgen nog even ga zitten van een uur of 10 savonds tot 2 snachts fzo,, heerlijk als je vakantie heb haha:D
- Yuri Alexej Römer
Hoi Danny
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Kanaalvissen is een andere visserij dan een afgesloten water bevissen.
De vissen in in een kanaal zwemmen over het algemeen het hele jaar door waardoor zij m.i. niet honk vast zijn. Met voeren kun je ze even vast houden echter zullen zij op een gegeven moment weer verder gaan.
Over welk aas je moet gebruiken.
Boilies is een goeie, echter zou ik er dan twee of misschien drie gebruiken zodat een brasem ze niet, of in ieder geval minder makkelijk naar binnen krijgt. Ten zij het een hele grote is, heb foto's gezien van een brasem van 19 pond, die lust ook wel een paar boilies.
Ik denk dat de methode die je gebruikt van essentieel belang is. Kanaal vissen is kant vissen of in de vaargeul. Meestal ga ik met een peilstok de kant langs en prik in de bodem om te kijken of ik gaten vind. Karpers liggen graag in die gaten. Hiernaast blijft jouw voer beter liggen.
Probeer het maar eens, hoop dat je hier je voordeel mee kunt doen.
Mocht je vragen hebben hoor ik het wel
Groeten Yuri
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Kanaalvissen is een andere visserij dan een afgesloten water bevissen.
De vissen in in een kanaal zwemmen over het algemeen het hele jaar door waardoor zij m.i. niet honk vast zijn. Met voeren kun je ze even vast houden echter zullen zij op een gegeven moment weer verder gaan.
Over welk aas je moet gebruiken.
Boilies is een goeie, echter zou ik er dan twee of misschien drie gebruiken zodat een brasem ze niet, of in ieder geval minder makkelijk naar binnen krijgt. Ten zij het een hele grote is, heb foto's gezien van een brasem van 19 pond, die lust ook wel een paar boilies.
Ik denk dat de methode die je gebruikt van essentieel belang is. Kanaal vissen is kant vissen of in de vaargeul. Meestal ga ik met een peilstok de kant langs en prik in de bodem om te kijken of ik gaten vind. Karpers liggen graag in die gaten. Hiernaast blijft jouw voer beter liggen.
Probeer het maar eens, hoop dat je hier je voordeel mee kunt doen.
Mocht je vragen hebben hoor ik het wel
Groeten Yuri
- Douwe Bijlsma
Kanaalvissen zijn net als andere vissen op open water.
type 1: trekt door en zie je nooit meer terug.
type 2: trekt door maar komt na enige tijd weer eens langs.
type 3: zijn de stekvaste vissen die iedere dag volgens een bepaald schema hun rondjes maken.
Van die vissen moet je het feitelijk hebben, kanaalvissen is lange adem niet opgeven als je een hele tijd niets vangt.
Het wil niet zeggen dat als jij er zit te vissen de vissen er ook zijn.
Spots: bruggen en er ook onder, rietkragen, losstaand riet, overhangende struiken, inhammen, uitlopers van landerijen, kuilen enz.
Als afsluiter; boilies zijn niet heilig als aas, nergens trouwens maar zeker niet op kanalen waar de vis die dingen nauwelijks kent.
type 1: trekt door en zie je nooit meer terug.
type 2: trekt door maar komt na enige tijd weer eens langs.
type 3: zijn de stekvaste vissen die iedere dag volgens een bepaald schema hun rondjes maken.
Van die vissen moet je het feitelijk hebben, kanaalvissen is lange adem niet opgeven als je een hele tijd niets vangt.
Het wil niet zeggen dat als jij er zit te vissen de vissen er ook zijn.
Spots: bruggen en er ook onder, rietkragen, losstaand riet, overhangende struiken, inhammen, uitlopers van landerijen, kuilen enz.
Als afsluiter; boilies zijn niet heilig als aas, nergens trouwens maar zeker niet op kanalen waar de vis die dingen nauwelijks kent.
Vissen is een hobby, geen religie!