Mais / Polenta

Plaats reactie
Hans Mellema

05-07-2003 08:31

Ik kom er niet meer uit, wie kan helpen. Ik heb zo vakantie en wil dan gaan vissen op karper. Ik wil daarvoor zelf boilies gaan maken en heb al wat ingredienten in huis gehaald.

Nu heb ik bij de Toko o.a. maismeel gekocht en ook een soort maisgriesmeel. Dit laatste is volgens mij Polenta.

Nu heb ik op internet diverse basismixen gevonden maar daar moet polentabloem doorheen. Is dit hetzelfde als maisbloem? Onder wat voor naam is dit in de (gewone) winkel te verkrijgen? Tijdens mijn vakantie in Griekenland vorig jaar heb ik een zakje Semolina meegenomen is dit ook polenta?

gr. Hans
joachim stelma
Contacteer:

05-07-2003 09:36

Maisgriesmeel is niet hetzelfde als polenta-bloem. Het is donkerder van kleur en grover. In alle hengelsport zaken kan je het gewoon krijgen onder de naam polenta bloem :wink:

Wat semolina is weet ik niet

Groeten Joachim
Wil Jeurninck
Contacteer:

05-07-2003 10:19

Semolina is griesmeel.
Het kan maisgriesmeel zijn dit heeft een geelachtige kleur en je hebt tarwegriesmeel deze heeft een witte kleur.

Maisbloem en polentabloem hebben dezelfde eigenschappen in een mix.

Als het goed is is maisbloem gemaakt van de ongekookte maiskorrel en polentabloem van de gekookte korrel.
Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar de polenta hoewel de eigenschappen in de mix nagenoeg gelijk zijn.
Het nadeel is dat er veel maisbloem verkocht wordt als zijnde polenta(reden is dat polenta duurder is)

Wil.
Hans Mellema

08-07-2003 11:12

Heren,

Bedankt voor de reactie. Ik ben bij een hengelsportwinkel geweest en daar lag inderdaad polenta fijn (meel) en polenta grof (griesmeel).
Mijn plan was om alle ingrediënten te halen bij de supermarkt of Toko.

gr. Hans
Plaats reactie