Hallo,
Het vermoeden dat die Adrenaline van Korda een beetje zacht is, zie ik hier bevestigd. Maar wat een fijn werpende lijn! Als ik eerlijk ben, ken ik wat die eigenschap betreft, geen betere, maar ik heb niet alles geprobeerd.
Heb wat zitten lezen en denken...
In ruige omstandigheden met mosselen, stenen en ander scherp spul, is het denk ik een kwestie van de juiste diameter i.p.v. de lijn met de hoogste schuurbestendigheid. Ook mijn lieveling, die Pro Gold 35,5/00, ging door op een taludje met die beestjes erop, of een steen, of een tak met schelpen.
Typisch: De Big Game die ik maar gemiddeld vind, presteerde in hoge diameters (>40/00), in diezelfde situatie beter...
Fijn om al wat ervaring te lezen over de Korda Subline. Zoals ik zei, ik heb 'm pas van de week opgespoeld. Die rek komt me wel goed uit. Verder dan een meter of vijftig ga ik er in eerste instantie niet mee vissen en de vissen op het beoogde water zijn nogal explosief. Meer rek zie ik dus een voordeel.
Goede inhaking ook, Eus.
Vreemd dat ik nog niets lees over Terry Eustace/GLT Pro Gold. Toch echt een klasselijn! Zal wel aan de onbekendheid en de slechte verkrijgbaarheid in NL liggen, denk ik. Als je eens een rol kunt krijgen, doen! Gooit wel minder goed dan Korda Adrenaline. Toch haal ik 85-90m. De variabelen: 35,5/00, een 12ft. 2,5lb. RH IMX, volle Spheros 5000F, 3oz. loodje, halve meter tubing, korte rig, klein aas, weinig invloed van wind. Ik geef toe dat dit nogal optimistisch klinkt, maar ik heb het nog gemeten. Met Korda Adrenaline, heb ik nog niet echt maximaal lopen keilen, maar tot nu toe (dik jaar niet al te intensief vissen) vind ik 'm zeer vloeiend van de spoel en door de ogen gaan. Wel geef ik toe, dat waterplanten, riet en takken niet zo heel eg zijn vergeleken met mosselen en stenen.
Eus,
Die fluorcarbons zijn mooi, dat met die waker heb ik ook meegemaakt. Zonk net zo goed als Fox Submerge Plus braid en die is echt zwaar. Ik gebruik ook van die miniatuurwakers die dan maar omhoog blijven gaan. Volgens mij heb je dat stukje wat ik hier bedoel alleen een beetje verkeerd om geschreven.
Of ik moet me vergissen.
Shimano Techni(c)um (we hebben het toch over die 'massief donkergrijze' lijn?), heb ik bewust gelaten voor wat het is en niet vanwege de prijs, maar vanwege de zichtbaarheid. Toch hoor ik er veel goede berichten over, maar hier ook weer slechte, vooral als het er op aan komt in van die linke situaties.
Gaan we weer... Diameter is dan belangrijker, denk ik.
De 65/00 ligt klaar op de plank!
Mitchel,
De G-line is in 80/00 (geloof dat dat het was) wel betrouwbaar. Een vriend van me takelde de mossels er gewoon mee van de bodem, hele families hingen er aan de lijn. Asodik, maar wel beter dan een karper met een haak en een lijn in z'n bek.
Zelfs Maxima zou in die diameter fantastisch zijn. Wat me trouwens nu te binnen schiet is dat een dikkere lijn bij een zelfde belasting minder rekt. Dat kan een voordeel zijn. Iemand anders die dit ook gemerkt heeft?
Als het dan nog relevant is, zal ik t.z.t. m'n ervaring met die 43/00 Korda Subline posten, gewoon voor de gein. Kan wel een paar maanden duren. Ik lees op internet (NL, BE, UK) erg wisselende berichten over de lijn. Van rotzooi tot fantastisch. We'll see.
Groeten,
Willem